پرداخت منابع صندوق توسعه ملی پس از تهیه گزارش دقیق خسارات سیل

مرتضی شهید‌زاده رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به موافقت کلی مقام معظم رهبری با درخواست برداشت 2 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی به منظور جبران خسارت سیل اعلام کرد: قرار است گزارش میزان خسارت تهیه و پس از آن، درخواست نهایی شود.

پرداخت منابع صندوق توسعه ملی پس از تهیه گزارش دقیق خسارات سیل
کد خبر: 284735
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۰:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی درمورداینکه گفته شد رئیس‌جمهور درخواست برداشت 2 میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی را برای جبران خسارت ناشی از سیل اخیر به مقام معظم رهبری داده‌اند، گفت: رئیس‌جمهور 2 میلیارد دلار درخواست کرده اما هنوز از سوی مقام معظم رهبری هیچ اجازه‌ای به صندوق واصل نشده است.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی خاطرنشان کرد:‌ از دفتر ریاست جمهوری به تمام اعضای ستاد بحران اعم از وزیر نیرو، کشاورزی، کشور، صنایع و معادن، سازمان‌های مربوطه گفته شده که گزارش برآورد دقیق از سیل تهیه شود و در اختیار مقام معظم رهبری قرار گیرد تا میزان خسارت وارده مشخص و براساس آن دستور پرداخت منابع از صندوق صادر شود.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ اذن برداشتی از سوی مقام معظم رهبری به دست ما نرسیده است یادآور شد: امروز نامه‌ای که بدست ریاست جمهوری رسیده نشان می‌دهد موافقت کلی با درخواست رئیس‌جمهور انجام شده منتهی در کنار آن دستور بررسی و برآورد خسارت را داده‌اند.

وی ادامه داد: اذن مورد نظر را خودم ندیدم اما دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد با توجه به نظر موافق مقام معظم رهبری این امور انجام شود چرا که مراحلی دارد و در وهله اول به رئیس جمهور ابلاغ شده و بعد از ان به ما می‌رسد.

شهیدزاده در مورد میزان برآورد خسارت‌ها گفت: آنطور که خواسته شده قرار است ظرف چند روز آینده و احتمالا تا پایان هفته گزارش خسارت سیل ارائه شود که البته برخی از گزارش‌ها آ‌ماده شده و برخی دیگر نیز نیاز به دقت نظر بیشتر دارد.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در مورد طرح مجلس برای جبران خسارت سیل‌زدگان و موضوع برداشت 2 میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی عنوان کرد: به دلیل آنکه مقام معظم رهبری دستور استفاده از منابع صندوق را با توجه به درخواست رئیس جمهور داده‌اند به نظر می‌رسد این موضوع متوقف شده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها