یحیی کمالی‌پور، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

آنچه به عنوان خسارات ناشی از سیل عنوان می‌شود حدسیات است/ خسارات سیل بسیار بیشتر از تصورات است/ پرداخت خسارات وارده ناشی از سیل از توان دولت خارج است/ اقلام و مایحتاج در مناطق سیل‌زده به‌درستی توزیع نمی‌شود/ در توزیع اقلام سوء‌استفاده‌هایی می‌شود/ با گذشت

یحیی کمالی‌پور، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: یکی از نگرانی‌هایی که امروز در مناطق سیل‌زده وجود دارد نحوه توزیع اقلام و مایحتاج مردم است که به درستی توزیع نمی‌شود و به دست مستحقان نمی‌رسد و معمولا سوءاستفاده‌هایی می‌شود.

آنچه به عنوان خسارات ناشی از سیل عنوان می‌شود حدسیات است/ خسارات سیل بسیار بیشتر از تصورات است/ پرداخت خسارات وارده ناشی از سیل از توان دولت خارج است/ اقلام و مایحتاج در مناطق سیل‌زده به‌درستی توزیع نمی‌شود/ در توزیع اقلام سوء‌استفاده‌هایی می‌شود/ با گذشت
کد خبر: 284920
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یحیی کمالی‌پور، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به خسارات وارده ناشی از سیل در کشور گفت: به نظر نمی‌آید آنچه از زبان برخی از وزرا در خصوص خسارات وارده ناشی از سیل شنیدیم جمع بندی کلی از فرایند اتفاقات و خسارات وارده باشد. مطمئنا حجم خسارات بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌شود، است.

او ادامه داد: بنابراین ارزیابی‌ها دقیق و منطقی نیست. آنچه به عنوان خسارات وارده ناشی از سیل عنوان می‌شود حدسیات است. ما به زمان نیاز داریم تا بتوانیم حجم خسارات وارده به کشور را مشخص کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مطمئنا پرداخت خسارات وارده ناشی از سیل از توان دولت خارج است، چرا که بودجه 98 بسته شده و ریاست مجلس اعلام کردند که درصدی از این خسارات را باید از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم که نیاز به اذن مقام معظم رهبری دارد.

کمالی‌پور با انتقاد از توزیع اقلام در مناطق سیل‌زده، گفت: نیاز است که مردم در کنار دولت، همت و کمک بیشتری کنند. یکی از نگرانی‌هایی که امروز در مناطق سیل‌زده وجود دارد نحوه توزیع اقلام و مایحتاج مردم است که به‌درستی توزیع نمی‌شود و به دست مستحقان نمی‌رسد و معمولا سوءاستفاده‌هایی می‌شود.

او با بیان اینکه نیازمند کنترل در توزیع اقلام خوراکی و کالاها در مناطق سیل‌زده هستیم، تاکید کرد: باید کنترل‌ها و مدیریت‌ها در توزیع اقلام و کالاها بیشتر باشد تا حداقل به صورت مساوی به افرادی که دچار خسارت ناشی از سیل شده‌اند توجه شود و این‌گونه نباشد آنها که دستی به جایی دارند بهره خود را ببرند و یک عده به جایی نرسند. برای مثال در حالی که چند سال از زلزله بم می‌گذارد افرادی هنوز در کانکس زندگی می‌کنند. باید توجه کرد که این مشکل برای مردم در استان‌های سیل‌زده پیش نیاید.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص اینکه کشور توان پرداخت خسارات ناشی از سیل را دارد یا نه، تصریح کرد: پرداخت خسارات ناشی از سیل کار کشورمان به تنهایی نیست، اما ما چاره‌ای نداریم و باید این مشکل را به هر طریقی که هست، حل کنیم. با کمک دولت و مردم و دریافت وام و استقراض باید مشکلات مردم سیل‌زده حل شود و هیچ توجیهی برای حل نکردن مشکلات مردم وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها