کد خبر: 284927
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۵:۵۷:۰۰
| |

متقاضیان طرح ترافیک خبرنگاری پایتخت ثبت نام کنند

سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در اطلاعیه ای از تمامی خبرنگاران، روزنامه نگاران، عکاسان خبری و فعالان رسانه ای که متقاضی دریافت طرح ترافیک سال جاری هستند درخواست کرد که پس از ثبت نام در سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند.

متقاضیان طرح ترافیک خبرنگاری پایتخت ثبت نام کنند
کد خبر: 284927
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۵:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از روابط عمومی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در این اطلاعیه آمده است: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران حداکثر سه درصد از کل مجوزهای طرح ترافیک به موارد خاص از جمله اصحاب رسانه، جانبازان و معلولان و ..... اختصاص یافته است.


همچنین دو سوم از این سهم این سه درصد به اصحاب رسانه شامل خبرنگاران، روزنامه نگاران، عکاسان و تصویربرداران خبری اختصاص می‌یابد.


«به موجب تبصره ذیل ماده (4) مصوبه شماره 2529 شورای اسلامی شهر تهران به خبرنگاران واجد شرایط که از سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران استفاده نکنند یا خبرنگارانی که خودرو ندارند نیز کارت بلیت رایگان یک ساله برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی تخصیص می یابد».


براساس آیین‌نامه طرح ترافیک خبرنگاری، خبرنگاران، روزنامه‌نویسان، عکاسان و تصویربرداران خبری باید به ‌موجب قرارداد کارمعین (دائمی یا موقت) در یک نشریه، خبرگزاری یا پایگاه خبری اشتغال داشته باشند، مدرکی دال بر اشتغال مستمر به مشاغل مذکور در این آیین‌نامه ارائه دهند و خودرو متقاضیان دریافت این مجوزها الزاما باید پلاک شهر تهران داشته و متعلق به متقاضی یا همسر وی باشد.


متقاضیان دریافت مجوز می‌بایست پس از ورود اطلاعات فردی و مشخصات خودرو در سامانه تهران من مدارک موردنیاز را نیز بارگذاری کنند و مطلقا نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک شهر یا هر مکان دیگری در شهرداری ندارند.


این گزارش افزوده است: در صورت بروز هرگونه اشتباه، امکان حذف مدارک ناقص یا دارای اشکال و جایگزینی مدارک صحیح در سامانه وجود دارد.


براساس آئین نامه، متقاضیان برای دریافت طرح ترافیک خبرنگاری در سال 98 باید معرفی نامه ای از سوی رسانه محل اشتغال ایشان (روزنامه، خبرگزاری، پایگاه خبری و ...) در قالب نامه‌ای به ‌عنوان سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تنظیم و در آن مشخصات فرد متقاضی، شماره خودرو و زمینه کاری وی درج شود.


در صورتی که متقاضیان نتوانند از یک رسانه معرفی‌نامه ارائه کنند معرفی‌نامه تشکل‌های دارای مجوز قانونی مرتبط نیز قابل قبول است.


همچنین معرفی‌نامه‌ها باید با امضای بالاترین مقام مسئول نهاد صادرکننده آن ارائه شود و مسئولیت محتوای آن‌ با رسانه یا تشکل صنفی امضا کننده است.


براساس این اطلاعیه، متقاضیان همچنین باید مدرک بیمه خبرنگاری خود یا 10 نمونه از آثار منتشر شده با امضای خود در مطبوعات و رسانه‌ها که متعلق به شش ماه پایانی سال 1397 باشد را بارگذاری کنند.


مطابق آیین‌نامه طرح ترافیک خبرنگاری، با توجه به محدودیت تعداد مجوزهای قابل اعطا به خبرنگاران، روزنامه‌نویسان، عکاسان و تصویربرداران خبری در سال 1398 افراد شاغل در رسانه‌های بخش خصوصی، نسبت به رسانه‌هایی که به هر نحوی به نهادها، منابع دولتی و عمومی وابسته هستند، در اولویت قرار دارند.


سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نام دریافت‌کنندگان مجوز طرح ترافیک خبرنگاری و رسانه یا موسسه معرفی کننده آنها را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود منتشر خواهد کرد.


در شرایط کنونی 2 طرح محدوده «ترافیک» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود که ورود به محدوده ترافیک منوط به داشتن مجوز ورود و نیز ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاک خودروهاست.


زمان اجرایی روزانه طرح های ترافیکی تهران 6:30 تا 19 است، ضمن اینکه روزهای پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل نیز طرح های ترافیکی(ترافیک و زوج و فرد) اجرا نمی شود.


براساس طرح زوج و فرد تردد خودروها از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود است.


همچنین محدوده طرح ترافیک از سمت شمال خیابان مطهری، از سمت جنوب خیابان شوش، از سمت غرب خیابان کارگر و از سمت شرق خیابان شریعتی و 17 شهریور است.


آنطور که مسئولان شهری گفته اند قرار است امسال محدوده زوج و فرد حذف و به حلقه دوم طرح ترافیک تبدیل شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها