سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۲۵ فروردین‌ماه ۱۳۹۸

از پایان اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تا دستور معاون رئیس‌جمهور به استانداران درگیر سیل

پایان اعتبار کارت ملی قدیمی، همسرآزاری در صدر مراجعین اورژانس، حکم ویدا موحد دختر خیابان انقلاب، تاکید بر مصرف نمک یددار، آموزش بحران به شهروندان، میانگین سن شروع به اعتیاد و دستور معاون رییس‌جمهور به استانداران درگیر سیل از مهم‌ترین اخبار اجتماعی 25 فروردین بود.

از پایان اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تا دستور معاون رئیس‌جمهور به استانداران درگیر سیل
کد خبر: 284953
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سیف‌اله ابوترابی رئیس سازمان ثبت احوال کشور از پایان اعتبار کارت ملی قدیمی خبر داد و گفت: از نظر حقوقی وضعیت را بررسی خواهیم کرد و اوراق هویتی موقتی برای چنین افرادی صادر می‌شود.

رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و خودکشی چهار آسیب اول در کشور است که در تماس با اورژانس اجتماعی ثبت شده. در این میان 98 درصد مراجعات مربوط به همسرآزاری است.

ویدا موحد معروف به «دختر خیابان انقلاب» از سوی شعبه 1091 مجتمع قضایی ارشاد به اتهام تشویق مردم به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: تبلیغاتی که به‌طور گسترده در زمینه نمک دریا می‌شود، برخلاف سیاست‌های وزارت بهداشت است چرا که تاکید وزارت بهداشت بر مصرف نمک یددار تصفیه شده به دلیل رسیدن ید مورد نیاز به بدن است.

رضا کرمی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر افزایش میزان آمادگی، آموزش و اجرای طرح‌های مدیریت بحران مناطق تاکید کرد و گفت: تا 6 ماه آینده، شهروندان در مناطق مختلف تهران، باید آموزش‌های لازم در زمان بحران را ببینند تا بدانند که در زمان حوادث احتمالی چه اقداماتی در اولویت قرار دارد.

علی اسدی معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: میانگین سن شروع مصرف مواد مخدر در کشور نسبت به گذشته کاهش یافته و به 15 سال رسیده است . این در حالی است که مسئول دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور سن 19 سال را اعلام کرده بود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری در تماس‌های تلفنی با استانداران هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی و جنوبی بر آمادگی همه جانبه در استان‌های درگیر با سیل و مناطق در معرض طغیان رودخانه‌ها تاکید کر د و خواستار آماده باش دستگاه‌های امدادی شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها