کد خبر: 285063
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۰۹:۵۰:۰۶
| |

ناسا از 18 طرح تحقیقاتی فضایی جدید پشتیبانی می‌کند

ناسا قصد دارد از 18 طرح تحقیقاتی جدید و پیشرفته فضایی پشتیبانی کند تا بتواند مأموریت‌های خود در دهه‌های آینده را با قدرت بیشتری پیش ببرد.

ناسا از 18 طرح تحقیقاتی فضایی جدید پشتیبانی می‌کند
کد خبر: 285063
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۰۹:۵۰:۰۶

اعتمادآنلاین| این مأموریت‌ها حوزه‌های مختلفی را دربر می‌گیرند که از جمله آنها می‌توان به تولید لباس‌های فضایی هوشمند تا یافتن روش‌هایی جدید برای انجام اکتشافاتی در مورد خورشید اشاره کرد.

این کار در قالب طرحی موسوم به مفاهیم خلاقانه پیشرفته ناسا یا NIAC انجام می‌شود. پیشنهادات جذاب و خلاقانه ارائه‌شده از حمایت مالی برخوردار خواهند شد که مبلغ آن حداکثر 500 هزار دلار خواهد بود.

هدف اصلی ناسا از این کار تسهیل اعزام فضاپیما به کره ماه و نیز سیاره‌های دیگر در آینده نزدیک اعلام شده است. این سازمان فضایی اظهار امیدواری کرده که بتواند از این طریق مأموریت‌های خود را به شیوه‌هایی متفاوت انجام دهد.

قرار است طرح‌های منتخب در مرحله اول که در یک بازه زمانی نه ماهه ارزیابی می‌شوند، حداکثر بودجه‌ای 125 هزار دلاری دریافت کنند و این رقم در مرحله دوم و در مورد طرح‌های تأییدشده به 500 هزار دلار افزایش می‌یابد.

از جمله دیگر طرح‌هایی که در قالب برنامه مذکور اجرای می‌شوند، می‌توان به طراحی پرنده‌های رباتیک برای پرواز در لایه‌های فوقانی جو زمین با سرعت 50 تا 60 کیلومتر، تولید برق از طریق صفحات خورشیدی برای استفاده فضانوردان در دیگر سیارات منظومه شمسی، تلسکوپ‌های پیشرفته فضایی و غیره اشاره کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها