نشست محرمانه در آمریکا برای بررسی اقدام نظامی در ونزوئلا

اندیشکده آمریکایی میزبان یک نشست محرمانه بود تا با حضور مقامات نظامی و غیرنظامی آمریکا و آمریکای جنوبی «اقدام نظامی در ونزوئلا» را ارزیابی کند.

نشست محرمانه در آمریکا برای بررسی اقدام نظامی در ونزوئلا
کد خبر: 285085
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۰:۱۰:۵۸

اعتمادآنلاین| «مکس بلومنتال» یک روزنامه‌نگار تحقیقی به شبکه روسی «راشاتودی» اطلاع داد که اندیشکده «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» آمریکا میزبان یک نشست محرمانه در ونزوئلا بوده است که در آن مقامات آمریکایی و آمریکا جنوبی برای بحث درباره «استفاده از نیروی نظامی» در ونزوئلا گرد هم جمع شدند.

پایگاه اطلاع‌رسانی «Grayzone portal» روز شنبه هفته جاری برای اولین بار در گزارشی اختصاصی، دو برگه‌ای را منتشر کرد که تاحدودی در خصوص این نشست محرمانه شفاف‌سازی‌ کرده است.

بلومنتال به لیستی از افرادی که در این میزگرد محرمانه تحت عنوان «ارزیابی استفاده از نیروی نظامی در ونزوئلا» به میزبانی اندیشکده آمریکایی مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی (CSIS) شرکت کردند، دست پیدا کرد.

طبق این گزارش، این میزگرد محرمانه در تاریخ 10 آوریل (21 فروردین ماه) برگزار شده است و این در حالی است که در چک لیست به اشتباه، تاریخ 20 آوریل (31 فروردین ماه) نوشته شده است.

برخی از شرکت‌کنندگان این نشست در گفت‌وگو با بلومنتال تأیید کردند که میزگرد فوق برگزار شده است.

«سارا بامانک» محقق برنامه آمریکای لاتین در اندیشکده CSIS درباره این میزگرد محرمانه گفت: «ما درباره نظامی... گزینه‌های نظامی در ونزوئلا حرف زدیم. اوایل این هفته بود».

در عین حال، بامانک تمایل چندانی در خصوص گفت‌وگو درباره این میزگرد محرمانه نداشت و گفت که «برای پاسخگویی به این سوالات احساس راحتی» نمی‌کند.

«سانتیاگو هردویزا» محقق شرکت راهبرد بین‌المللی «Hills & Company» بدون ارائه هرگونه جزئیاتی گفت که یک نشست محرمانه برگزار شده است.

بلومنتال که با برخی حاضران میزگرد محرمانه ارتباط برقرار کرده، گفت: «آنها بسیار مضطرب بودند که یک فرد رسانه‌ای از وجود چنین مراسمی مطلع است. این یک نشست بسیار سطح بالا بوده است و اساساً افراد مهمی از واشنگتن برای تعیین سیاست ونزوئلا برای ترامپ حضور داشتند و حتی‌الامکان خواستار مخفی نگه داشتن این نشست بودند».

وی ادامه داد: این (نشست) نشان می‌دهد که گزینه‌های نظامی با جدیت در این نقطه از زمان در حال بررسی است و روی هم رفته مکانیسم‌هایی که ترامپ اجرایی کرده است، ظاهراً شکست خورده است».

بر اساس این گزارش، مقامات نظامی و غیرنظامی سابق و کنونی آمریکا و آمریکای جنوبی و نمایندگانی از سازمان توسعه بین‌‌المللی آمریکا (USAID) و سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) و همچنین تحلیلگرانی از اندیشکده‌های مختلف در این میزگرد محرمانه حضور داشتند.

گزارش‌ها حاکی است که بسیاری از دست‌نشانده‌هایی که توسط «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا منصوب شده‌اند نیز در این نشست حضور داشتند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها