پکن خواهان ایجاد فوری منطقه آزاد تجاری با کره و ژاپن شد

«وانگ یی» وزیر خارجه چین اعلام کرد: چین، کره‌جنوبی و ژاپن باید زودتر در مورد ایجاد یک منطقه تجارت آزاد توافق کنند.

پکن خواهان ایجاد فوری منطقه آزاد تجاری با کره و ژاپن شد
کد خبر: 285130
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۱:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| وانگ یی وزیر خارجه و رئیس هیأت دولت چین، در طول مذاکرات بلندپایه اقتصادی با تارو کونو وزیر خارجه ژاپن، عنوان کرد: چین، کره‌جنوبی و ژاپن باید هرچه زودتر در مورد ایجاد یک منطقه تجارت آزاد توافق کنند.


به گزارش اسپوتنیک، وانگ گفت: ایجاد یک شراکت اقتصادی منطقه‌ای جامع و دستیابی به توافق در مذاکرات برای تأسیس یک منطقه آزاد تجاری بین چین، ژاپن و کره‌جنوبی، در سریع‌ترین زمان ممکن، برای تسریع روند یکپارچه‌سازی اقتصادی شرق آسیا، ضروری است.

کونو هم در مقابل اشاره کرد: با توجه به عدم‌قطعیت‌های فراوانی که در فضای بین‌الملل وجود دارد، ژاپن و چین باید همکاری‌های اقتصادی خود را عمیق‌تر کنند و به طور مشترک از یک مکانیزم تجارت چندجانبه حمایت کنند.

این اظهارات درحالی صورت گرفت که کونو از 13 آوریل در یک دیدار کاری 3 روزه، با دعوت وانگ، در چین به سر می‌برد. دو وزیر خارجه پنجمین دور مذاکرات اقتصادی رده‌بالای بین دو کشور را برگزار کردند، که در طول آن در مورد روابط دوجانبه چین و ژاپن و همچنین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای با منافع و نگرانی‌های مشترک، بحث شد.

یک روز قبل، نخست‌وزیر چین، لی که‌کیانگ، اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود امسال دومین اقتصاد جهان به نرخ رشد اقتصادی هدف 6.5 درصدی خود برسد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها