بیانیه آمریکا، انگلیس و نروژ برای انتقال قدرت در سودان

آمریکا، انگلیس و نروژ در بیانیه مشترکی خواهان برگزاری «مذاکرات فراگیر» در سودان برای تضمین انتقال قدرت از شورای نظامی انتقالی به دولتی مدنی شدند.

بیانیه آمریکا، انگلیس و نروژ برای انتقال قدرت در سودان
کد خبر: 285186
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۲:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انگلیس و نروژ در بیانیه مشترکی اعلام کردند: سودان برای انتقال منظم قدرت از شورای نظامی انتقالی به دولتی مدنی نیاز دارد که رهبری انتخابات در چارچوب زمانی معقول را برعهده بگیرد. زمان آن رسیده که شورای نظامی انتقالی و تمامی طرف‌های دیگر وارد مذاکرات فراگیر برای ایجاد این انتقال شوند؛ مذاکراتی که باید با مشارکت رهبران اعتراضات اخیر و مخالفان سیاسی و نهادهای مدنی و تمامی بخش‌های جامعه سودان از جمله زنانی که مایل به مشارکت هستند، انجام شود.

در این بیانیه آمده است: تغییری که مردم سودان خواهان آن هستند هنوز محقق نشده است. مقامات باید به صحبت‌های مردم گوش دهند و نگذارند اعتراضات مسالمت‌آمیز به خشونت تبدیل شود.

این کشورها از شورای نظامی انتقالی خواستند اقدامات لازم را برای اعتمادسازی متقابل از جمله تعهد به آزادی تمامی بازداشت‌شدگان سیاسی اتخاذ کند.

در همین راستا، وزارت خارجه سودان یکشنبه از جامعه جهانی خواست از شورای نظامی انتقالی حمایت کنند.

در بیانیه وزارت خارجه سودان آمده است: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم از تلاش‌های صادقانه شورای نظامی انتقالی و گروه‌های سیاسی و مدنی سودان برای تحقق خواسته‌های مردم این کشور برای تغییر و تحقق دموکراسی و بازسازی نهادها و توسعه عادلانه و متوازن حمایت کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها