کد خبر: 285188
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۲:۲۵:۴۲
| |

خودکشی میان افسران پلیس فرانسه افزایش یافت

خودکشی افسران پلیس به بحرانی جدی و در نوع خود بی‌نظیر در فرانسه تبدیل شده و ناتوانی در مهار این بحران، انتقادهای فراوانی را متوجه دولت این کشور کرده است.

خودکشی میان افسران پلیس فرانسه افزایش یافت
کد خبر: 285188
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۲:۲۵:۴۲

اعتمادآنلاین| یک شبکه تلویزیونی فرانسه روز گذشته (یکشنبه) از کشف جسد یک افسر پلیس در خانه اش خبر داد.


به گفته پلیس و با در نظر گرفتن تمام شواهد موجود، این افسر جوان به احتمال قوی خودکشی کرده است.


این شبکه تلویزیونی گزارش داد: جسد این پلیس در حالی که اسلحه‌اش کنار او رها شده بود، در خانه‌اش در منطقه 13 پاریس یافت شده است.


منبع نزدیک به پرونده که توسط روزنامه «لو پاریزین» نقل شده، علت خودکشی این افسر پلیس، مشکلات شخصی عنوان کرده است.


«بی‌اف‌ام‌تی‌وی» گزارش کرد: این خشونت اجتماعی به میزان کم در میان دیگر پرسنل نظامی شامل پلیس شهری، خدمات زندان، ژاندارمری ملی، سیستم هشدار امنیتی امنیت ملی و پلیس راه آهن فرانسه ادامه دارد، به طوری که بنا بر آمار صفحه فیسبوک انسجام اجتماعی، در مجموع 31 مورد مرگ ناشی از خودکشی بین نیروهای تامین امنیت در سال 2019 گزارش شده که 25 مورد خودکشی افسران پلیس را شامل می‌شود.


به‌دنبال خودکشی دو تن از افسران پلیس در تعطیلات پایان هفته در فرانسه، سرویس اطلاعات و ارتباطات پلیس ملی به فرانس 24 گفته است: تحقیقات در مورد مرگ افسران همچنان ادامه دارد و هیچ نتیجه گیری نهایی در مورد علل مرگ این افراد به دست نیامده است.


بنابر آمار، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، به طور متوسط هر چهار روز، یک افسر پلیس فرانسه اقدام به خودکشی کرده است.


طبق آمار دیگری که از سوی وزارت کشور فرانسه اعلام شده، در سه ماهه نخست سال 2019 میلادی، 24 افسر پلیس و 2 نفر از نیرو‌های ژاندارمری اقدام به خودکشی کرده‌‌اند.


این در حالیست که اتحادیه‌های کارگری پلیس فرانسه، در مورد افزایش تروریسم، هجوم مهاجران و شورش‌ها هشدار داده و نسبت به افزایش نیروهای پلیس این کشور اقدام کرده‌اند.


اداره کل پلیس ملی فرانسه نیز در مورد موج خودکشی میان نیرو‌های پلیس هشدار داده است. فقط در 15 ژانویه سال میلادی جاری، سه مامور پلیس خودکشی کردند.


میزان بالایی ارتکاب به خودکشی بین افسران پلیس طی سال‌های اخیر مربوط به سال 2014 است که در آن سال 55 افسر پلیس دست به این عمل زدند. همچنین در سال‌های 2008 تا 2000، به ترتیب 54 و 50 افسر پلیس فرانسه خودکشی کرده بودند.


البته، بالاترین رکورد برای خودکشی پلیس در فرانسه مربوط به سال 1996 است که در مجموع 70 مامور دست به این عمل زده‌اند.


اتحادیه پلیس فرانسه هفته گذشته بدنبال خودکشی دو نیروی پلیس این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما با زنگ خطر، غم و اندوه و همچنین خشم بزرگ شناخته‌شده‌ای بین نیروهای پلیس مواجه هستیم.»


هیچ علت مشخصی برای میزان بالای خودکشی بین نیروهای پلیس وجود ندارد.


مطالعه سال 2010 موسسه تحقیقات پزشکی ملی (INSERM) نشان می‌دهد، برخی عوامل از جمله خطرات شغلی، مشکلات خانوادگی، مسائل بهداشتی، اعتیاد و فشار مالی می‌توانند باعث افسردگی و در نهایت ارتکاب به خودکشی شوند.


با این حال، اتحادیه‌های پلیس می گویند فشارهای بی‌رحمانه شغلی تا حد زیادی رو به افزایش است.

به گزارش وزارت کشور فرانسه، در سال 2017 میلادی 46 افسر پلیس و 16 عضو ژاندارمری خودکشی کرده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها