کد خبر: 285207
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۲:۵۶:۱۴
| |

وزیر ورزش و جوانان خبر داد:

ارسال محموله‌های کمکی وزارت ورزش به مناطق سیل‌زده

وزیر ورزش و جوانان از برگزاری تمام برنامه‌های هفته جوان با رویکرد کمک به مردم سیل‌زده کشور خبر داد.

ارسال محموله‌های کمکی وزارت ورزش به مناطق سیل‌زده
کد خبر: 285207
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۲:۵۶:۱۴

اعتمادآنلاین| ‌ مسعود سلطانی‌فر در مراسم افتتاح طرح‌های اشتغالزایی جوانان با بیان اینکه حدود پنج سال پیش مقام معظم رهبری در جمع مسئولان کشور مبانی اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند افزود: بر این اساس نقشه راه و مسئولیت دستگاه‌های اجرایی مشخص شد و به مبانی اقتصاد مقاومتی شامل استفاده از همه ظرفیت‌های اقتصادی برای رشد، توسعه و مقابله با تهدیدهای خارجی تبیین شد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه سال‌های اخیر نیز با عناوین اقتصادی نامگذاری شده و تکلیف را برای همه مشخص کرده است اظهار کرد: امسال نیز از سوی مقام معظم رهبری با نام رونق تولید ملی نامگذاری شده است. در دهه فجر نیز شاهد انتشار بیانیه گام دوم رهبری بودیم که نشان می‌دهد رویکرد ایشان در این بیانیه با محوریت جوانان و تمرکز بر آنان بوده است.

سلطانی‌فر با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از جوانان و محوریت آنها در راه رشد و توسعه کشور است تاکید کرد: بر اساس تکالیف قانون بودجه از محل بیست و هفت صدم مالیات بر ارزش افزوده بخش‌هایی که مربوط به ازدواج و اشتغال جوانان بود علی رغم اینکه معتقد بودیم نباید وارد بخش اشتغال شویم و باید از ظرفیت هم گرایی دستگاه‌های مختلف استفاده کنیم، بخش مذکور در قالب تسهیلات و توافق با مؤسسات اقتصادی در اختیار معاونت جوانان قرار گرفت تا در زمینه اشتغال و کارآفرینی سمن‌های جوانان استفاده کنند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه از افزایش تعداد سازمان‌های مردم نهاد جوانان از 100 مورد در ابتدای کار دولت در سال 92 به بیش از 2500 مورد تا این لحظه خبر داد و گفت: این سازمان‌های مردم نهاد هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی رشد پیدا کرده، در سال گذشته تشکیل مجمع ملی جوانان از مهمترین دستاوردهای این حوزه بود که بعد از 14 تا 15 سال با همکاری معاونت جوانان و سازمان‌های مردم نهاد اتفاق افتاد. این مجمع به عنوان عالی‌ترین رکن سازمان‌های مردم نهاد جوانان محسوب می‌شود و مشکلات حقوقی آنها طی برگزاری جلساتی با وزارت کشور حل شده و مسیر به رسمیت حقوقی آنها آغاز شده است.

سلطانی‌فر در ادامه تاکید کرد: در بخش مهارت افزایی سربازان وظیفه نیز ظرفیت‌های خوبی با ستاد کل نیروهای مسلح فراهم شده تا جوانان در دوران خدمت مهارت آموزی شده و بعد از خدمت وارد بازار کار شوند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه آغاز سال 98 با سیل در چندین شهر از کشور همراه بود توضیح داد: از همان ابتدا وزارت ورزش و جوانان بسیج شد و 1100 سالن ورزشی در اختیار ستادهای مدیریت بحران قرار گرفت که تا این لحظه 700 سالن مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین 100 سالن ورزشی نیز در استان‌های سیل زده آسیب دیدند.

سلطانی‌فر با اشاره به جمع‌آوری 45 محموله اقلام مختلف مثل چادر، پتو، مواد غذایی، بهداشتی و … ارسال آنها به مناطق سیل زده توضیح داد: طی مراسم امروز نیز 1,300 میلیارد ریال تسهیلات اعطایی در اختیار سازمان‌های مردم نهاد استان‌های کرمان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، اصفهان و… قرار گرفت که 400 میلیارد ریال آن از سوی بانک رسالت و 900 میلیارد ریال آن از سوی صندوق کارآفرینی امید تخصیص داده شده است.

به گفته وی این تسهیلات زمینه اشتغالزایی 2000 جوان را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هر ساله ولادت حضرت علی اکبر (ع) همزمان با آغاز هفته جوان است نیز توضیح داد: با این وجود امسال با وقوع سیل برنامه‌های عادی این هفته لغو شد و همه برنامه‌ها با رویکرد کمک به مردم سیل زده برگزار خواهد شد.

سلطانی فر با بیان اینکه در تمامی دنیا، ایجاد، گسترش و پشتیبانی از سازمان‌های مردم نهاد با هدف مشارکت مردم و جوانان کشور در فرآیند توسعه اتفاق می‌افتد ادامه داد: باید شرایطی پیش بیاید که سازمان‌های مردم نهاد پلی میان حاکمیت و مردم باشند و پیشنهادات و انتقادات آنها را به دولت برساند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها