کامبیز مهدی‌زاده، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های انرژی معاونت علمی:

هفت ماه است داماد رییس‌جمهوری شده‌ام، اما سابقه علمی چندین ساله دارم/ نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم/ فارغ از شوآف کار‌های زیادی انجام داده‌ام

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های انرژی معاونت علمی گفت: هفت ماه است که داماد رئیس جمهور شده ‌ام اما سابقه علمی‌ چندین ساله دارم،  اگر سابقه علمی مرا بخوانید متوجه می‌شوید که  تجربه کار  آکادمیک و اختراع داشته‌ام.

هفت ماه است داماد رییس‌جمهوری شده‌ام، اما سابقه علمی چندین ساله دارم/ نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم/ فارغ از شوآف کار‌های زیادی انجام داده‌ام
کد خبر: 285212
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کامبیز مهدی‌زاده دبیر ستاد توسعه فناوری‌های انرژی معاونت علمی نحوه ورودش به این مجموعه را چنین بیان کرد: « زمانی که آقای ستاری رئیس پژوهشگاه نفت بود من آنجا کار می‌کردم و با ایشان آشنا و دوست بودم و بر مبنای همین آشنایی و دوستی ستاری مرا به کار در معاونت علمی دعوت کرد و اکنون افتخار می‌کنم که در کنار او کار می‌کنم؛ باید به این موضوع توجه داشته باشیم که میز‌ها گذرا هستند؛ شخص باید به خود متکی باشد».

در ادامه مهمترین محورهای اظهارات مهدی‌زاده را می‌خوانید:

*من نه پدرم ژن خوب بوده است و نه خودم ژن خوب هستنم و ادعایی هم مبنی بر نخبه بودن ندارم؛ نخبه پروفسور حسابی و مرحوم میرزاخانی هستند؛ من با زحمت و تلاش خود موفقیت‌هایی را به دست آورده ام و راه علمی خود را ادامه می‌دهم.

*هفت ماه است که داماد رئیس جمهور شده ‌ام اما سابقه علمی‌ چندین ساله دارم، اگر سابقه علمی مرا بخوانید متوجه می‌شوید که تجربه کار آکادمیک و اختراع داشته‌ام و مدال‌های بین المللی بسیاری را در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری به دست آورده ام و به این اعتماد دارم که آینده از آن جوانان است و آن‌ها می‌توانند سکاندار مسئولیت‌های کشور شوند.

*امروز دولتی سر کار است و فردا این دولت از روی کار برداشته می‌شود و اگر فرد آکادمیک باشد می‌تواند موفق شود لذا نباید علم را به سیاست گره زد و آن را وارد بازی سیاسی کنیم علم؛ اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا نمی‌شناسد بلکه راه مستقیم خود را طی می‌کند؛ ما جوانان باید از این مسائل دوری کنیم و بر مبنای وجدان خود کار کنیم و سعی کنیم افراد را بر حسب توانمندی‌های آنان بشناسیم.

*مقام معظم رهبری هم فرمودند من ژن خوب را قبول ندارم ممکن است یک صفت در پدری باشد، اما این صفت به پسر نرسیده باشد مراقب باشیم تا بر مبنای تصورات سیاسی و برنامه‌های سیاسی اشخاص را خراب نکنیم.

*قبل از آنکه وارد مسائل انرژی‌های تجدید پذیر شویم، باید فرهنگ متناسب با این موضوع را جای بیاندازیم و البته باید توجه داشته باشیم که فرهنگ این موضوع از بطن دولت شکل می‌گیرد، بخشنامه‌ای از سوی دولت به تصویب رسید که برمبنای آن سازمان‌های دولتی و وزارتخانه‌ها باید از پنل‌های خورشیدی استفاده کنند و دولت به عنوان حاکمیت باید چگونگی عملکرد وزارتخانه‌ها را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد؛ البته متأسفانه این موضوع هنوز به طور کامل انجام نگرفته است؛ ما تا از خودمان شروع نکنیم و هدف را به سرانجام نرسانیم نمی‌توانیم به مردم بگوییم که به سمت انرژی‌های تجدید پذیر حرکت کنید.

*ما در ستاد در رسالت وزارت نفت که استخراج و اکتشاف است دخالت نمی‌کنیم وظیفه ستاد انرژی توسعه فناوری‌ و گسترش آن است و در این حوزه فعالیت‌های اکتشافی بسیاری داشته‌ایم، مجموعه معاونت علمی مخالف اقتصاد نفتی است و مادامی که اقتصاد ما مبتنی بر نفت باشد مشکلات اقتصادی پابرجا خواهند ماند.

*متأسفانه مردم کشور ما فقط محصولات خارجی را خریداری می‌کنند و این نشان از نگاه اشتباه ما دارد؛ بزرگ‌ترین مشکل جوانان و شرکت‌های استارت آپی نبود اعتماد مناسب میان مردم است.

*استارت آپ‌های بسیاری توسط جوانان بازگشته به کشور متولد شده‌اند هنگامی که اعتماد به جوانان باشد می‌توانیم کار‌های بسیاری را انجام دهیم و این مستلزم فرهنگ سازی مناسب است؛ انرژی‌های تجدیدپذیر، مسائل جدیدی هستند و متأسفانه بسیاری از مسئولان کشور هنوز نگاه سنتی دارند ما باید از نگاه سنتی فاصله گرفته و به سمت نگاه جدید پیش برویم.

*اخیرا به کمک سازمان یونیدو ارزیابی علمی در حوزه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر ایجاد شد و سیستم ایمنی استارتاپ‌ها مورد بررسی قرار گرفت البته بحث همکاری مشترک میان ستاد انرژی و دیگر کشور‌ها در دستور کار است و در حال حاضر با کشور‌های حاشیه خلیج فارس برنامه‌هایی داشتیم؛ همچنین اجلاس منطقه‌ای انرژی‌های تجدیدپذیر پیشنهاد شد علاوه بر آن برای به عضویت درآمدن در کمیته انرژی اکو هم پیشنهاد دادیم و کار‌های این موضوع انجام شده است و امیدوارم به زودی عضو این کمیسیون شویم همچنین همکاری‌های خوبی با کمیسیون انرژی آلمان داشته‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها