کد خبر: 285213
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۲:۵۹:۰۰
| |

کاهش 12 درصدی واردات نفت کره جنوبی از ایران

بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده، میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران در مارس (اسفند 97- فروردین 98) نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست کم 12 درصد کاهش یافته است.

کاهش 12 درصدی واردات نفت کره جنوبی از ایران
کد خبر: 285213
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۲:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| میزان خرید ماهانه نفت کره جنوبی از ایران هنوز هم در بالاترین میزان از زمان آغاز دوباره واردات در ماه ژانویه (دی- بهمن 97) قرار دارد.


به گزارش رویترز، آمارها حاکی است، کره جنوبی که یکی از بزرگترین مشتریان آسیایی نفت ایران به شمار می آید، در مارس امسال یک میلیون و 200 هزار تن نفت خام معادل 284 هزار و 639 بشکه نفت در روز از ایران وارد کرده است.


این رقم در مدت زمان مشابه در سال گذشته یک میلیون و 370 هزار تن بود. میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه مارس امسال 23 درصد بیشتر از فوریه ( بهمن- اسفند 97) بود و بیش از 5 برابر نسبت به خرید ژانویه (دی - بهمن 97) افزایش نشان داده است.


کره جنوبی یکی از هشت کشور برخوردار از معافیت موقت از تحریم نفتی ایران است که در ماه نوامبر (آبان - آذر 97) از آمریکا معافیت 6 ماهه دریافت کرد.


این گزارش حاکی است کره جنوبی می تواند تا 200 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کند که بیشتر آن شامل میعانات گازی و نفت فوق سبک است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها