کد خبر: 285219
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۳:۱۷:۰۰
| |

روزنامه آلمانی:

پیش‌بینی آمریکا درمورد کاهش صادرات نفت ایران نادرست بود

نشریه آلمانی «یونگه ولت» عنوان کرد که مقامات آمریکایی در پاییز 2018 میلادی امیدوار بودند که اعمال تحریم‌های جدید بتواند میزان صادرات نفت ایران را به زیر یک میلیون بشکه برساند، اما آمارهای موجود نشان می‌دهد این پیش‌بینی نادرست بوده است.

پیش‌بینی آمریکا درمورد کاهش صادرات نفت ایران نادرست بود
کد خبر: 285219
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۳:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| نشریه آلمانی «یونگه ولت» امروز دوشنبه در گزارشی نوشت: ایران در ماه مارس نفت بیشتری را نسبت به نوامبر 2018، زمانی که تحریم های آمریکا علیه این کشور بار دیگر به اجرا گذاشته شد، صادر کرده است.


طی ماه های اخیر میزان صادرات نفت ایران همواره افزایش داشته به طوری که از 1.08 میلیون بشکه در زمان آغاز تحریم ها به 1.1 میلیون بشکه در ژانویه، 1.25 میلیون بشکه در فوریه و 1.7 میلیون بشکه در ماه مارس رسیده است.


این در حالیست که نیاز بازار جهانی به نفت خام اکنون بیش از یکصد میلیون بشکه است.


به نوشته یونگه ولت، مقامات آمریکایی در پاییز 2018 امیدوار بودند که اعمال تحریم های جدید بتواند میزان صادرات نفت ایران را به زیر یک میلیون بشکه برساند، اما آمارهای موجود نشان می دهد این پیش بینی آنها نادرست بوده است.


این در حالیست که بلاتکلیفی در مورد اقدام بعدی آمریکا در قبال ایران موجب تنش در بازار و احتمال افزایش غیرمنتظره بهای نفت شده است.

یونگه ولت نوشت: «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا باید تا دوم ماه می (دوازدهم اردیبهشت) تصمیم خود را در مورد نحوه اعمال تحریم های نفتی ایران اعلام کند.


پیش از این کشورهایی که از ایران نفت می خریدند چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، یونان و ایتالیا بودند.


در این میان دو کشور اروپایی از زمان آغاز تحریم های جدید، خرید خود را متوقف کرده اند و به جز تایوان، آمریکا در حال رایزنی با پنج کشور دیگر برای جایگزینی نفت ایران از طرق دیگر است.


پیش بینی واشنگتن این است که در صورت موفقیت آمیز بودن این مذاکرات، بتواند صادرات نفت ایران را به زیر 400 هزار بشکه برساند.
در این صورت بازار به 670 تا 800 هزار بشکه نفت دیگر نیاز خواهد داشت که باید جایگزینی برای آن یافت شود.


این نشریه آلمانی، علت افزایش صادرات نفت ایران در ماه های اخیر را استفاده کشورهایی مانند چین و هند از فرصت باقی مانده تا ماه می ارزیابی کرده و می افزاید: این کشورها نگران وضعیت بهای نفت پس از دوم ماه می هستند.


از سوی دیگر بلاتکلیفی در مورد اثربخی بودن تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و نابسامانی اوضاع در کشورهای صادرکننده نفت از جمله ونزوئلا و لیبی، نگرانی ها در خصوص افزایش غیرمنتظره بهای نفت در ماههای آینده را دو چندان کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها