عبدالفتاح السیسی برای بقا در قدرت تا سال 2030 تلاش می‌کند

روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی اعلام کرد که رئیس‌جمهوری مصر برای بقا در قدرت تا سال 2030 تلاش می‌کند.

عبدالفتاح السیسی برای بقا در قدرت تا سال 2030 تلاش می‌کند
کد خبر: 285234
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۳:۴۷:۳۹

اعتمادآنلاین| روزنامه تایمز چاپ انگلیس در گزارشی تحت عنوان «عبدالفتاح السیسی با کمک اعضای خانواده خود سعی دارد تا سال 2030 در قدرت باقی بماند» نوشت: فرزندان عبدالفتاح السیسی در اداره کشور مصر مشارکت دارند و در این مدت سعی می‌شود اصلاحات قانون اساسی برای ابقای سیسی در قدرت تا سال 2030 صورت گیرد.

در این گزارش آمده است: برخی اعضای پارلمان مصر نهادهای مدنی با اصلاحات قانونی برای ابقای عبدالفتاح السیسی در قدرت تا سال 2030 مخالف هستند و آن را آخرین میخ بر تابوت انقلاب 25 ژانویه می‌دانند، انقلابی که هدف آن خارج کردن قدرت از دست ارتش و نظامیان بود. السیسی در سال 2030 هشتاد و هفت ساله خواهد بود!

در ادامه گزارش قید شده است که در انقلاب 25 ژانویه تلاش شد مانع از موروثی شدن قدرت در خاندان حسنی مبارک و واگذاری قدرت پس از مبارک به جمال پسر وی شود. حال «محمود السیسی» پسر عبدالفتاح السیسی نیز که یک سرهنگ در دستگاه اطلاعات مصر است بر کمیته غیر دولتی که مأموریت آن نظارت بر روند تصویب اصلاحات قانون اساسی است اشراف دارد.

در این گزارش گفته شده است: دیگر پسر عبدالفتاح السیسی به نام مصطفی نیز در دستگاه کنترل و نظارت اداری فعالیت دارد و پیش از این نقش عمده‌ای در توسعه قدرت ارتش و نظامیان در سیستم اداری مصر ایفا کرده است.

در ادامه آمده است: حسن، سومین پسر عبدالفتاح السیسی به عنوان مهندس در یکی از شرکت‌های نفتی مشغول است و اخیراً نیز به دستگاه اطلاعات مصر پیوسته است. بسیاری از منتقدان هنگام روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی در قدرت و برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری در سال 2013 پیش بینی کرده بودند که وی پس از به قدرت رسیدن در راستای اصلاحات قانون اساسی و موروثی کردن قدرت تلاش خواهد کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها