اعلام دستورالعمل اجرایی ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاری

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دستورالعمل اجرایی ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاری و کارت بلیت خبرنگاری را اعلام کرد.

اعلام دستورالعمل اجرایی ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاری
کد خبر: 285256
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۴:۱۶:۲۸

اعتمادآنلاین| بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، در سال جاری توزیع طرح ترافیک و کارت‌بلیت خبرنگاران همچون سال گذشته با دریافت سه مدرک انجام می‌شود.


بر اساس این گزارش، مدارک شناسایی شامل تصویر شناسنامه، کارت ملی و سند مالکیت خودرو، معرفی ‌نامه که می‌ تواند از سوی رسانه یا موسسه مطبوعاتی محل اشتغال فرد یا از سوی یکی از تشکل‌های صنفی خبرنگاران، عکاسان و مدیران مسئول رسانه‌ها ارائه شود، است.


همچنین خبرنگاران برای ثبت نام برای دریافت طرح ترافیک خبرنگاری و کارت بلیت خبرنگاری، مدرک دال بر اشتغال مستمر به کار خبری از جمله، بیمه تامین اجتماعی با عنوان خبرنگار، بیمه خبرنگاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا تصویر 10 اثر به نام فرد متقاضی که در شش ماه اخیر در رسانه های معتبر منتشر شده را بر روی سامانه بارگذاری کنند.


بر اساس اعلام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بارگذاری تصویر صفحه نخست شناسنامه برای تمامی متقاضیان و بارگذاری تصویر صفحه دوم شناسنامه، صرفاً برای کسانی الزامی است که اتومبیل به نام همسرشان است.


چنانچه اتومبیل به نام متقاضی و یا همسر وی نباشد، طبق دستورالعمل، سهمیه خبرنگاری به متقاضی قابل تخصیص نیست.


متقاضیان در هنگام ثبت‌نام می‌توانند هر دو گزینه طرح ترافیک و کارت‌بلیت خبرنگاری را انتخاب کنند. اما بر اساس مصوبه شورای شهر، در صورت مشمول شدن، صرفا یکی از دو مورد «طرح ترافیک خبرنگاری» و یا «کارت بلیت حمل و نقل عمومی» به ایشان تعلق می‌گیرد.


همچنین برای متقاضیان کارت‌بلیت خبرنگاری، ارائه عکس الزامی است.


خبرنگاران باید در انتخاب نام رسانه دقت کنند؛ چنانچه اطلاعات ثبتی با معرفی نامه‌ بارگذاری ‌شده همخوانی نداشته باشد، متقاضی در فهرست دریافت‌کنندگان سهمیه قرار نخواهد گرفت.


همچنین خبرنگاران در هنگام تکمیل مسئولیت متقاضی در رسانه، دقت کنند؛ در صورت وجود هرگونه مغایرت بین محتوای این بخش با معرفی‌ نامه یا بررسی‌های کارگروه، متقاضی از مشمولیت طرح خارج می‌شود.


چنانچه متقاضیان نیاز به اصلاح اطلاعات یا بارگذاری مجدد مدارک داشته باشند، می‌توانند با حذف اطلاعات یا مدرک، نسبت به اصلاح آن اقدام کنند و توجه داشته باشند که مدرک قبلی متقاضیان در سوابق ایشان نگهداری می‌شود.


بر اساس اعلام این معاونت، خبرنگاران هرگونه ابهام یا پرسش احتمالی خود را با تلفن‌های 81677299 و 96018795 در میان بگذارند.


همچنین در این اطلاعیه آمده است، به دلیل حجم کارها و کمبود زمان بررسی مدارک و توزیع طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاری، از مراجعه حضوری پرهیز کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها