رئیس‌جمهور کره‌جنوبیبه‌زودی با رهبر کره‌شمالی دیدار می‌کند

رییس‌جمهور کره‌جنوبی گفت خود را برای چهارمین دور مذاکراتش با رهبر کره‌شمالی آماده‌ می‌کند.

رئیس‌جمهور کره‌جنوبیبه‌زودی با رهبر کره‌شمالی دیدار می‌کند
کد خبر: 285273
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۴:۴۹:۲۹

اعتمادآنلاین| «مون جائه این» رییس‌جمهور کره جنوبی براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ این کشور، خطاب به دستیارانش در نشستی گفت: اکنون زمان آن رسیده که شروع به تدارک به صورت جدی برای دور بعدی مذاکرات و نشست رهبران کره‌جنوبی و کره‌شمالی کنیم. من امیدوار هستم به مجرد آماده بودن کره شمالی، رهبران دو کره نشست دیگری بدون احساس محدودیت از بابت مکان و فرمت نشست داشته باشند.

براساس گزارش برخی رسانه‌ها، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اخیرا در اجلاس مجمع عالی خلق کره شمالی، آمادگی‌اش را برای دور سوم مذاکراتش با «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا و همچنین نیتش برای بهبود روابط با کره‌جنوبی ابراز داشته است.

مون جائه این خاطرنشان کرد: بیانیه‌های کیم جونگ اون نشان‌دهنده تمایل او برای تداوم گفت‌وگو هستند.

مون جائه این در مورد سفر اخیرش به آمریکا نیز که در آن با رییس‌جمهور آمریکا، معاونش و وزیر خارجه آمریکا و همچنین مشاور امنیت ملی این کشور دیدار داشت اظهارنظر کرد.

او گفت: واشنگتن و سئول در جریان این مذاکرات بر اصل خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی، حل صلح‌آمیز و پایدار وضعیت شبه‌جزیره کره از طریق دیپلماسی و تصمیم‌شان برای تلاش‌های مشترک به منظور از سرگیری زودهنگام گفت‌وگوی آمریکا و کره‌شمالی تاکید کرد.

به گفته مون جائه این، ترامپ بر لزوم دور چهارم مذاکرات بین رهبران بین دو کره و انجام سومین دور مذاکرات خودش با رهبر کره‌شمالی تاکید کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها