مدیر امور منابع آب تهران بزرگ خبر داد؛

جلوگیری از برداشت 60 هزار متر مکعب از منابع آب زیرزمینی

علیرضا نیکنام مدیر امور منابع آب تهران بزرگ اعلام کرد: طی هفته گذشته با انسداد 6 حلقه چاه غیرمجاز از برداشت سالانه حدود 60 هزار متر مکعب آب جلوگیری شد.

جلوگیری از برداشت 60 هزار متر مکعب از منابع آب زیرزمینی
کد خبر: 285274
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا نیکنام گفت: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضائی طی هفته گذشته، شش حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق 343 متر و با دبی 3 لیتر بر ثانیه مسدود شد.

وی هم‌چنین با بیان این‌که این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج 59 هزار و 400 متر مکعب آب در سفره‌های زیرزمینی این محدوده جلوگیری خواهد شد.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ اضافه کرد: به‌منظور جلوگیری از بهره‌برداری‌های غیر قانونی از منابع آب‌های زیرزمینی، با تلاش اکیپ گشت و بازرسی این امور در بخش آب‌های زیرزمینی، از اضافه برداشت از چاه مجاز با حجم آب صرفه‌جویی شده 118 هزار و 800 متر مکعب و با دبی 6 لیتر بر ثانیه جلوگیری شد.

وی یادآور شد: طی این مدت در بخش آب‌های سطحی شش مورد صدور اخطاریه و در بخش آب‌های زیرزمینی 16 مورد کنترل بهره‌برداری و یک مورد چاه غیرمجاز شناسایی و منجر به صدور اخطاریه شد، همچنین با پیگیری‌های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب دو دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه‌دار اقدام شد.

نیکنام با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضائی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران‌ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی‌کند.


بنا بر اعلام وزارت نیرو، وی در پایان خاطرنشان کرد: امور منابع آب تهران بزرگ بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها