رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد:

افزایش 2.5 برابری اعتبارات اشتغال مددجویان کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: اعتبارات حوزه اشتغال مددجویان این نهاد در سال 97 با تلاش های صورت گرفته 2،5 برابر افزایش یافت.

افزایش 2.5 برابری اعتبارات اشتغال مددجویان کمیته امداد
کد خبر: 285303
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۱۵:۳۴:۱۲

اعتمادآنلاین| سیدپرویز فتاح روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهم ‌نامه با بانک صادرات که در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های مددجویان امداد برگزار شد، افزود: سهم شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان امداد، امسال به 3500 میلیارد تومان رسیده است.


رئیس کمیته امداد بر توسعه همکاری‌ها میان کمیته امداد و بانک صادرات تاکید کرد و گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است، پرداخت وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد از سوی بانک‌ها می‌تواند به اهداف شعار سال کمک کند.


وی به امضای تفاهم‌نامه با بانک صادرات اشاره کرد و افزود: این تفاهم‌نامه در ادامه توافقات پیشین و به منظور گسترش همکاری‌ها به ویژه در حوزه حمایت از توانمندسازی و خودکفایی مددجویان کمیته امداد تنظیم شده است.


رئیس کمیته امداد تاکید کرد: اعتبار وام اشتغال مددجویان سال گذشته 1400 میلیارد تومان در بودجه درنظرگرفته شده بود که این رقم امسال به 3500 میلیارد تومان افزایش یافته است.


فتاح خاطرنشان کرد: سهم بانک صادرات از تسهیلات اشتغال مددجویان امداد در سال 97 رقم 100 میلیارد تومان بود که تمامی آن به طرح‌های اشتغال خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شد.


وی خودکفایی و اشتغال مددجویان را هدف اصلی کمیته امداد اعلام کرد و افزود: در سال 97 بیش از 105 هزار خانواده تحت حمایت، با ارائه وام‌های خرد 15 تا 20 میلیون تومانی از محل تسهیلات شبکه بانکی و اعتبارات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به خودکفایی رسیدند.


رئیس کمیته امداد رقم پرداختی برای وام اشتغال مددجویان در سال گذشته را 2 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برنامه کمیته امداد این است که سالانه حدود 10 درصد مددجویان این نهاد به خودکفایی رسیده و به تدریج از چرخه حمایت خارج شوند.
فتاح با بیان اینکه مددجویان امداد خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها به اذعان بانک مرکزی هستند، تاکید کرد: معوقات مددجویان کمیته امداد کمتر از 2 درصد است که نشان‌دهنده موفقیت طرح‌های اشتغال است.


وی همچنین در بازدید از نمایشگاه دستاوردها و تولیدات خودکفایی مددجویان که با استفاده از تسهیلات بانک صادرات انجام شده است، خاطرنشان کرد: با اطمینان می‌گویم که پرداخت وام‌های اشتغال موثر است و می‌توانیم با ارائه وام بیشتر، سالانه تعداد بیشتری از مددجویان را به خودکفایی برسانیم.


فتاح افزود: این نمایشگاه نمونه کوچکی از دستاوردهای بزرگ مددجویان در طرح‌های اشتغال است و کمیته امداد و شبکه بانکی مصمم است این روند را با سرعت بیشتر ادامه دهد.


در این مراسم حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات نیز بر توسعه همکاری‌ها با کمیته امداد تاکید کرد و گفت: یاری رساندن به مددجویان امداد برای بانک صادرات افتخار است و امیدواریم با گسترش همکاری‌ها، شاهد شکوفایی بیشتر در حوزه اشتغال و خودکفایی مددجویان باشیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها