کد خبر: 285355
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۷ ۰۸:۱۸:۰۰
| |

پکن شرکت‌های ژاپنی را به سرمایه‌گذاری در چین دعوت کرد

«لی که چیانگ» نخست وزیر چین اعلام کرد که کشورش به طور تزلزل ناپذیر اصلاحات را عمیق تر و درهای باز را گسترده تر می کند و از افزایش سرمایه گذاری موسسات ژاپنی در چین استقبال می کند.

پکن شرکت‌های ژاپنی را به سرمایه‌گذاری در چین دعوت کرد
کد خبر: 285355
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۷ ۰۸:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «لی که چیانگ» دوشنبه شب در دیدار با «تارو کونو» وزیر امور خارجه ژاپن در پکن گفت: تقویت همکاری ها میان چین و ژاپن به عنوان دو اقتصاد بزرگ دنیا نه تنها در تامین منافع دو کشور بلکه در دستیابی به صلح، ثبات و رونق منطقه و جهان تاثیرگذار است.


وی با تاکید بر اینکه از سال گذشته به این سو روابط چین و ژاپن به مدار عادی برگشته و به پیشرفت نوینی نائل آمده است گفت: چین و ژاپن به عنوان جوامع اقتصادی عمده جهان هر دو از تجارت آزاد و رعایت مقررات سازمان تجارت جهانی حمایت می کنند و باید به طور مشترک فضای منصفانه، برابر و غیرتعبیض آمیزی برای فعالیت بازرگانی موسسات یکدیگر فراهم آورند.


نخست وزیر چین افزود: بر اساس اصول مندرج در اسناد سیاسی امضا شده میان چین و ژاپن، دو طرف باید توسعه بلند مدت، سالم و پایدار روابط دوجانبه را ارتقا دهند.


لی اظهار امیدواری کرد دو کشور همکاری در زمینه نوآوری را گسترش دهند و همکاری ها در زمینه های مالی و بازار ثالث را تقویت کنند.

نخست وزیر چین با اشاره به اینکه کشورش از ژاپن در میزبانی اجلاس گروه سران جی 20 در اوساکا حمایت می کند افزود چین مایل است به طور مشترک اصلاح مدیریت اقتصادی جهانی را ترویج دهد تا انگیزه جدیدی را در اقتصاد جهانی به وجود آورد.


تارو کونو وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این نشست عنوان کرد دیدار سال گذشته نخست وزیران ژاپن و چین از کشورهای یکدیگر روابط دو طرف را به مدار عادی باز گردانده است.


او افزود: ژاپن تمایل دارد همراه با چین تبادلات و همکاری را تقویت بخشد و رایزنی و هماهنگی در ابعاد چندجانبه را عمیق تر کند.


وی افزود: ژاپن مایل است همکاری با چین را در زمینه هایی مانند نوآوری، مالی، حفاظت از محیط زیست، انرژی، گردشگری، ساخت شهرهای هوشمند و بازار ثالث و هماهنگی در مناطق چند جانبه تقویت کند.


در ابتدای ماه جاری میلادی هم ژاپن و چین یک دور مذاکرات با عنوان گفت و گوهای ابتکاری میان طرفین برگزار کردند که یکی از اصلی ترین مباحث آن حراست از حق مالکیت معنوی بوده است که یکی از اصلی ترین موارد اختلاف چین با کشورهای اروپایی، آمریکا و ژاپن به حساب می آید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها