طی امسال صورت می‌گیرد؛

اجرای طرحی برای افزایش سهم کود زیستی در کشاورزی

با اجرای طرح آسیب‌شناسی کمی زنجیره تولید، توزیع و مصرف وضعیت موجود کودهای زیستی، سهم استفاده از کودهای زیستی در مصارف کشاورزی افزایش خواهد یافت.

اجرای طرحی برای افزایش سهم کود زیستی در کشاورزی
کد خبر: 285409
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۷ ۰۹:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| طرح آسیب‌شناسی کمی زنجیره تولید، توزیع و مصرف وضعیت موجود کودهای زیستی یکی از طرح‌های ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری در سال جاری است که با اجرایی شدن این طرح، استفاده از کودهای شیمیایی در مصارف کشاورزی کاهش خواهد یافت.

بر اساس این طرح، مطابق اسناد بالادستی باید تا پایان برنامه، حداقل 35 درصد از کودهای مصرفی کشاورزی تحت پوشش کودهای بیولوژیک و آلی قرار گیرد.

اجرای این طرح نیاز به همکاری همه ذینفعان دارد که این ذینفعان شامل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، شرکتهای تولیدکننده کودهای زیستی و زیست مهارگرها، مسؤولین وزارت کشاورزی و سیاست‌گذاران بخش کشاورزی، وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، سازمان حفظ محیط زیست، سازمان حفظ نباتات و غیره می‌شود.

بررسی کشورهای موفق و پیشرو در امر توسعه استفاده از کودهای زیستی و زیست‌مهارگرها، بررسی چگونگی ارائه مدل‌های تشویقی برای تولیدکننده، توزیع کننده و مصرف کننده، نهاده‌های زیستی، جمع‌بندی و ارائه برنامه عملیاتی برای تحقق توسعه استفاده از کودهای زیستی و زیست مهارگرها و غیره در اجرای این طرح تاثیرگذار است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها