هند در بالاترین نرخ رشد اقتصادی جهان می‌ماند

شاکتیکانتاداس رئیس بانک مرکزی هند اعلام کرد که این کشور در سال 2019 نیز بالاترین نرخ رشد اقتصادی جهان را خواهد داشت.

هند در بالاترین نرخ رشد اقتصادی جهان می‌ماند
کد خبر: 285413
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۷ ۰۹:۲۴:۱۰

اعتمادآنلاین| شاکتیکانتاداس که برای شرکت در اجلاس بهاره مشترک بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول به واشنگتن سفر کرده است، در کنفرانس خبری خود گفت هند در سال‌های 2019 و 2020 رشد 7.3 درصدی را تجربه خواهد کرد که سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی در بین کشورهای جهان خواهد بود.

به گزارش اکونومیک تایمز، داس از کاهش رشد اقتصادی جهان و افزایش قیمت نفت به عنوان چالش‌های اصلی بر سر راه اقتصاد هند نام برد و خواهان همکاری بیشتر کشورهای نوظهور برای مقابله با فضای ناامن کنونی و ایجاد جبهه‌ای متحد در برابر مشکلات مالی شد.

رشد اقتصادی هند سال گذشته با ثبت رشد خیره کننده 8.1 درصدی، رکورددار سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی در بین کشورهای در حال توسعه بود.

این کشور که تا سال قبل ششمین اقتصاد بزرگ جهان بود اندکی پیش با دستیابی به اقتصاد 2.57 تریلیون دلاری توانست با پشت سر گذاشتن انگلیس به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان بدل شود.

به گفته وزیر دارایی هند، شمار افرادی که جز طبقه متوسط هند هستند تا سال 2024 حدود چهار برابر افزایش خواهد یافت و با تقویت زیرساخت‌ها و اشتغال‌زایی بیشتر که قدرت خرید مردم را افزایش خواهد داد، افزایش مصارف به عنوان یک محرکه بلندمدت به کمک رشد اقتصادی خواهد آمد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها