دادسرای فضای مجازی مشهد اعلام کرد؛

امکان جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان با تعریف کد USSD

سرپرست دادسرای فضای مجازی مشهد اعلام کرد: جمع آوری هرگونه کمک نقدی برای هموطنان سیلزده توسط سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی تنها با تعریف «کد USSD متصل به حساب جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران» ممکن است.

امکان جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان با تعریف کد USSD
کد خبر: 285520
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۷ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی حقدادی سرپرست دادسرای فضای مجازی مشهد به هماهنگی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: این امکان فراهم شد تا به ازای هر سازمان یا نهاد «کد دستوری USSD» مجزا و خاص که متصل به شماره حساب جمعیت هلال احمر باشد تعریف و در اختیار آن نهاد متقاضی قرار گیرد.


وی شفاف سازی مالی در کمک رسانی و ارائه کمک به مقصد واقعی را هدف اصلی این طرح اعلام و بیان کرد: از این طریق می توان نسبت به جمع آوری کمکهای نقدی برای ارائه مطمئن و سریع به هموطنان سیلزده اقدام کرد.


سرپرست دادسرای فضای مجازی مشهد افزود: بر این اساس چنانچه نهاد و یا سازمانی قصد جمع آوری کمک از اعضای زیرمجموعه خود را داشته باشد باید با ارائه تقاضانامه به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران درخواست تعریف و اعطاء کد USSD کند تا قابلیت آمارگیری و گزارشدهی جهت تعیین میزان کمک و شفاف سازی مالی فراهم باشد.


وی ادامه داد: باتوجه به این سیاست هرگونه جمع آوری کمک غیر از نهادهای تایید شده توسط مراجع ذیربط نظیر جمعیت هلال احمر و ستادبازسازی عتبات عالیات ممنوع است.

کد دستوری USSD چیست؟

با توجه به فراگیری روزافزون استفاده از تلفن همراه در امور روزمره فردی و فعالیتهای اجتماعی به ویژه در امور مالی و جا به جایی پول، در چارچوب «بانکداری الکترونیک» شیوه افزاری با عنوان کد دستوری USSD برای تلفن همراه و تراکنش مالی از طریق این وسیله ارتباطی طراحی شده که البته برخی از کارشناسان این بستر را از لحاظ امنیت نامناسب ارزیابی کرده و حتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط ملاحظات و محدئودیتهایی را مطرح کرده است.


کد دستوری USSD امکان برقراری ارتباط مستقیم کاربر را از طریق تلفن همراهش با مرجع صدور و ایجاد آن، بدون نصب هیچگونه نرم افزاری و تنها با درج چند کاراکتر و عدد ایجاد می کند. به این ترتیب کدهای دستوری USSD به معنای شماره‌هایی همچون *…# است.


علاوه بر انتقال وجه، اعلام موجودی، خرید شارژ و پرداخت قبوض 'اهدای کمکهای خیرخواهانه' از طریق تلفن همراه دیگر امکان فراهم شده از طریق کدهای دستوری USSD است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها