کد خبر: 285555
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۷ ۱۲:۲۶:۰۰
| |

سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل:

FATF خیانت است/ باور کنیم که در جنگ اقتصادی هستیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: باور کنیم در جنگ اقتصادی هستیم و بدانیم معنایش این است که اعطای اجازه اشراف اطلاعاتی به سامانه های بانکی و اقتصادی مان از طریق FATF یا پالرمو خیانت است.

FATF خیانت است/ باور کنیم که در جنگ اقتصادی هستیم
کد خبر: 285555
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۷ ۱۲:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار غلامرضا جلالی در دیدار با کارکنان سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به جاری شدن سیل در آغاز سال جدید، اظهار کرد: 23 استان کشور در ایام تعطیلات سال جدید با سیل درگیر بودند و سازمان هواشناسی با مطالعات علمی و دقیق خود باید بگوید کشور در دوره ترسالی قرار گرفته است یا امسال فقط نحوه بارش‌ها اینگونه بوده تا برنامه ریزی‌های کلان در کشور انجام شود؛ چرا که اگر در دوره ترسالی وارد شده باشیم بسیاری از سیاست‌های کلی کشور دستخوش تغییرات خواهد شد.

سردار جلالی ادامه داد: اگر ما آماده نباشیم بارندگی زیاد می‌تواند برای ما مشکلاتی را همانند اتفاقات و حوادثی که امسال بوجود آمد، ایجاد کند؛ بنابراین برآورد اطلاعاتی و پیش‌بینی ملی نسبت به تغییرات اقلیمی برای کشور یک ضرورت جدی است و دستگاه‌های مرتبط و مسئول باید این برآورد را انجام دهند.

وی با اشاره به وظایف سازمان پدافند غیرعامل و سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: در مدیریت کلان بین ماموریت های سازمان پدافند غیر عامل و سازمان مدیریت بحران در حوزه منشاء تهدیدات انسان ساخت و تهدیدات طبیعی کشور تفکیک مسئولیت هایی انجام شده است، ولی در برخی از موارد اشتراکاتی نیز وجود دارد، اکنون تمام ظرفیت های کشور در وضعیت مقابله با حوادث قرار گرفته است؛ لذا همه کشور تلاش می‌کنند تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های ملی کنترل و مدیریت سیلاب را داشته باشند که خسارات و تلفات را صفر و یا به حداقل برسانند.

به گفته وی، ظرفیت های نیروهای مسلح، ظرفیت های دستگاه های اجرایی، ظرفیت‌های مردمی و بخش‌های غیردولتی شهرداری‌ها و همه در قالب یک بسیج ملی شکل گرفته است تا اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه را انجام دهند و طبیعتا الان زمان مناسبی برای پرداختن به ضعف ها و اشکلات نیست و بایستی این روحیه ملی و همت ملی تقویت شود تا بتوانیم این حادثه را با حداقل خسارت و تلفات مدیریت کنیم و از منابع آب ایجاد شده بهره برداری نهایت بهره‌مندی را ببریم.

جلالی یاد آورشد: وجه مشترک سازمان پدافند غیرعامل و سازمان مدیریت بحران «تاب آور بودن زیرساخت ها» هستند که هم از حوادث طبیعی و هم از حوادث غیر طبیعی می توانند متاثر باشند و در جریان حوادث اخیر بخش زیادی از آسیب هایی که دیده شده متوجه به زیرساخت های کشور است، بنابراین برخی از این زیرساخت ها مثل پل‌ها و جاده‌ها، خطوط راه آهن، خطوط انتقال برق، آب، و ارتباطات در یک مانور جدی پایداری مورد آزمایش قرار گرفت، در این حادثه که مثابه یک رزمایش بزرگ عملکرد برخی از زیرساخت ها مثبت و قابل قبول بود و برخی دیگر به اشکالاتی بود که باید بررسی و نواقص رفع شود.

وی افزود: امروز همه دستگاه های اجرایی کشور تلاش می‌کنند تا به نحوی این حادثه را مدیریت کنند سازمان پدافند غیرعامل نیز باید هرگونه که می‌تواند در این موضوع کمک کند تا از مشکلات و آلام مردم کم شود تا در آینده زیرساخت ها نسبت به حوادث مشابه پایداری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به قطع شبکه ارتباطی در برخی از استان ها یادآور شد: با قطع ارتباط برای پایداری شبکه ارتباطی با استفاده از ارتباطات رزرو توانستیم شبکه ارتباطی استان های حادثه دیده را دوباره به مدار برگردانیم و این نشان داد ایمنی در ارتباطات و پیش بینی رزرو می‌تواند بسیار مهم باشد.

جلالی گفت: من درخواستی از معاونان سازمان پدافند غیرعامل دارم که در حین حادثه و بعد از حادثه فعالیت های خود را انجام دهند تا بتوانند یک آسیب شناسی دقیق نسبت به این موضوع انجام دهیم، امیدوارم در آینده و پس از اعلام وضعیت عادی و رفع بحران در مناطق سیل زده و درگیرسیلاب جلساتی با سازمان مدیریت بحران داشته باشیم تا بتوانیم یک برنامه مشترک برای موضوعات مشترک تعریف کنیم تا درمواقع اضطرار بتوانیم از این برنامه برای اقدام مشترک استفاده کنیم.

وی با اشاره به اقدام اخیر امریکایی ها در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروههای تروریستی اظهار کرد: قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این لیست پیامد ها و مفهوم های بسیار زیادی دارد که در این راستا باید کشور نیز مقابل این اقدام امریکایی ها، اقدامی در همین سطح و متناسب با آن انجام دهد و دلیل این که باید اقدام متقابل و متناسب صورت گیرد، این است که ما در کشور برخی زیرساخت ها را نداریم و باید سطوح تحریم و لایه های برخوردی توسط مجلس و شورای عالی امنیت ملی متناسب و متقابل با آنچه که امریکایی ها در برابر بکار گرفته اند تعریف کنیم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: امریکایی ها نیروی رسمی و نیروی نظامی یک کشور را در لیست تروریستی قرار دادند که در آن لیست داعش، القاعده، حماس و حزب الله وجود دارند! سپاه که امروز بزرگترین و قوی ترین مقابله کننده با تروریست ها است و وجه قالب آن مقابله با تهدیدات تروریستی در حوزه های داخلی، شهری، تهدیدات تروریستی هواپیماربایی، تهدیدات تروریستی حوزه دفاعی و مبارزه با گروه های تروریستی منطقه ای مثل داعش و تکفیری ها است، این را هم باید گفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها نیروی نظامی است که توانسته مستقیما با داعش مبارزه کند وآن را به صورت کامل شکست دهد.

به گفته وی، این اقدام نشان می‌دهد که امریکایی ها چه تعریفی از مفهوم تروریست دارند، سپاه پاسدارانی که در راس مبارزه با تروریسم منطقه ای است توسط امریکایی ها در لیست تروریست ها قرار می گیرد، این بدین معناست که مفاهیم نظام لیبرال دموکراسی دچار یک چالش جدی شده است.

جلالی هشدار داد: امریکایی ها حمله وحشیانه و تروریستی یک فرد حامی ترامپ را به صفوف نمازگزاران در نیوزیلند تروریستی نمی‌دانند و کسی که با امثال این تروریست ها و تکفیری هایی که جان، مال و امنیت مردم یک کشور را تهدید می‌کنند و از بین می برند مبارزه می‌کند را تروریست می‌دانند، این ها نشان می‌دهد که معنی تروریست در نظام لیبرال دموکراسی و سردمداران امریکایی متناقض است با آن چه در همه جهان به عنوان تروریست شناخته می‌شود.

منبع: ایسنا

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: این اقدام می‌‍تواند پیام بسیار مهمی برای دیگر ارتش های جهان داشته باشد، اگر امریکایی ها به خودشان اجازه دهند که ارتش رسمی یک کشور را در لیست تروریستی قرار دهند و دیگران نیز آن را بپذیرند، احتمال آن وجود دارد که ارتش کشورهای دیگر مثل روسیه، چین، سوریه، عراق و... نیز در لیست تروریستی قرار بگیرد و اگر این موضوع باعث شود که ارتش کشورهای مختلف در لیست تروریستی امریکا قرار بگیرند موجب ایجاد یک جنگ جدید درعرصه بین المللی می‌شود و قطعا نظام دیپلماسی و سیاسی حاکم در جهان با این اقدام خدشه خواهد شد.

وی با قدردانی از اقدام سریع شورای عالی امنیت ملی در انتشار بیانیه ضد امریکایی اظهار کرد: بیانیه رسمی شورای عالی امنیت ملی که در آن ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در غرب آسیا موسوم به «سنتکام» و نیروهای وابسته به آن را به عنوان تروریست معرفی کرد، موجب می‌شود تا تمام مناطق حوزه نفوذ جمهوری اسلامی ایران درغرب آسیا شکارگاه تروریست های امریکایی باشد و این تبعات حداقلی است که برای آن ها پیش بینی می‌کنیم.

به گفته وی، آمریکایی ها بزرگترین تولید کننده و حامی تروریست ها هستند، آقای ترامپ فراموش کرده که چندی پیش در مناظرات انتخاباتی خود با خانم کلیتون افشا کرد که تروریست های منطقه غرب آسیا در سوریه و عراق را خود دولت امریکا واوباما تولید کرده و حمایت می‌کند، اکنون نیز همین امریکایی ها هستند که عوامل انتحاری داعشی در سوریه را در آغوش خود پرورش و آموزش می‌دهند، همین امریکایی ها هستند که داعشی ها را با امکانات پروازی خود از سوریه به جنوب افغانستان انتقال دادند. همه این موضوعات باز هم نشان می‌دهد تعریف امریکایی‌ها از تروریست با آن چه در جهان است چقدر متفاوت و البته متناقض است.

جلالی گفت: این اقدام امریکایی‌ها موجب شد تا اعتماد مردم به نیروهای مسلح عمیق‌تر و بیشتر شود، البته در جریان حوادث سیل در کشور یکسری از خباثت ها در داخل و خارج از کشور نیز عیان شد و همه متوجه شدند که چه کسانی از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و به دنبال منافع شخصی خود هستند و هیچ یک از درد و رنج های مردم برای آن ها اهمیتی ندارد، ضد انقلاب در جریان حوادث سیل و رنج مردم نشان داد که دست از خباثت های خود برنداشته اند و هنوز در مسیر غلط خود حرکت می‌کنند. حقیقتا اوج نامردی و خباثت نسبت به مردم این است که یک ملت را در این شرایط رنج و دردو وفور مشکلات تحریک و ناامید کنند.

وی در ادامه یادآور شد: ما در سال گذشته در همین ایام مواجه بودیم با طراحی دشمن برای این که نظام جمهوری اسلامی 40 سالگی خود را نبیند و افرادی در امریکا شعارهایی دادند که کار انقلاب اسلامی در تابستان تمام است وقتی این اتفاق نیافتاد گفتند در زمستان و بعد هم گفتند در 22 بهمن نظام جمهوری اسلامی به پایان خود خواهد رسید، همه ضد انقلاب با تمام توان خود در برابر ایران ایستادند و همه تلاش خود را کردند، اما حضور حماسه ساز مردم در 22 بهمن نشان داد که تمام این صحبت‌ها کذب محض بوده است و هر روز پایه های این انقلاب استوارتر خواهد شد و صحبت های بی اساس دشمنان انقلاب در واقع هیاهوی برای هیچ بوده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: در واقع ما در سال 1397 یک جنگ تمام‌عیار در حوزه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیت روانی در بستر مردم را با موفقیت پشت سر گذاشتیم، در سال 1398 نیز همین تهدیدات وجود خواهد داشت و ما باید برای مقابله با این تهدید خودمان را آماده کنیم؛ در واقع در سال گذشته یکی از عملیات پیچیده دشمن با موضوعیت کنار گذاشتن دولت توسط برخی گروهای داخلی و خارجی توسط رهبری و با حمایت قاطع ایشان از دولت منتخب باعث شد تا جریان دوقطبی که دشمنان درصدد بودند، ایجاد نشود و این عملیات دشمن خنثی شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، تصریح کرد: اولین الزام برای «رونق تولید» این است که "مسئولان ما جنگ اقتصادی را باور کنند"و بپذیرند که ما درحال جنگ هستیم، باور به این معنا که بدانیم و یقین داشته باشیم که اگر یک جنسی که مشابه داخلی دارد را بخریم پول آن در جیب دشمن می‌رود و اگر در شرایط جنگ به دشمن کمک کنم، یعنی به کشور خیانت کرده‌ام، باور به این داشته باشیم که ما در جنگ اقتصادی هستیم، یعنی اعطای اجازه اشراف اطلاعاتی به سامانه‌های مالی و بانکی و اقتصادی ما از طریق fatf و پالرمو خیانت است.

وی افزود: اگر جنگ اقتصادی را باور داشته باشیم این اجازه ها را به هیچ وجه به دشمن نخواهیم داد، کاری که ما باید انجام بدهیم این است که در شرایط جنگ اقتصادی باید کالای خارجی را خودمان تحریم کنیم. اگر ما بخواهیم در جریان جنگ اقتصادی پیروز شویم باید با کالای ایرانی زندگی کنیم، بنده می‌توانم با قاطعیت بگویم که فاصله محصولات داخلی و محصولات خارجی آن چنان نیست که نتوان آن را برای زندگی مطلوب انتخاب کرد.

جلالی، اظهار کرد: ما باید برای تحقق «رونق تولید» از زندگی های اشرافی و خوی اشرافی گری به شدت دوری کنیم، افتخار به اشرافی گری برای دوران قبل از اسلام است در جامعه اسلامی اشرافی گری ممنوع است، حالا اگر کسی یک روزی انقلابی بوده و امروز تبدیل شده به یک شخصیت اشرافی و برای خود الزامات زیادی را تعریف کرده است باید در انقلابی گری آن فرد شخص شک کرد، در تعریف نیروی انقلابی وابستگی به مال، ثروت، پست و مقام نیست.

رییس سازمان پدافند غیر عامل در پایان خبر داد: در سال 1398 ما باید از همه ظرفیت های فناورانه که در مرحله نخست 15 نرم افزار و سامانه پشتیبانی است رونمایی خواهیم کرد و مورد بهره برداری قرار خواهیم داد که مبنای برنامه های اجرایی سال جدید در سازمان پدافند غیرعامل خواهد بود. این نرم افزارها در چهار فاز پیاده سازی، آموزش و بهره برداری آزمایشی و در نهایت بصورت کامل و عملیاتی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین در سال جاری سازمان پدافند غیرعامل یک شبکه اجتماعی درون سازمانی با عنوان «شبکه ارتباطی سلمان » را طی دو الی سه ماه آینده طراحی و راه اندازی خواهد کرد که یک جمعیت 200-300 هزار نفری اعم از شرکت ها، دانشگاه ها، اساتید، دانشجویان، کارکنان، مدیران، مسئولین در آن سازماندهی خواهند شد و می‌توانند از ظرفیت های آن در راستای ارتباطات درون سازمانی امن، فعالیت های پژوهشی، فرهنگ سازی، برگزاری همایش های مجازی، آموزش های مجازی و استفاده از اخبار، جراید الکترونیکی و دیگر خدمات آن بهره مند شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها