بانک ایتالیایی با آمریکا برای پرداخت جریمه نقض تحریم‌های ایران به توافق رسید

بانک ایتالیایی «یونی کردیت» توافق کرد برای جبران نقض تحریم‌های واشنگتن علیه ایران و چند کشور دیگر به مقامات آمریکایی بیش از یک میلیارد دلار جریمه پرداخت کند.

بانک ایتالیایی با آمریکا برای پرداخت جریمه نقض تحریم‌های ایران به توافق رسید
کد خبر: 285562
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۷ ۱۲:۵۹:۴۹

اعتمادآنلاین| وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که یونی کردیت با پرداخت یک میلیارد و 300 میلیون دلار برای حل و فصل دعوی مربوط به دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سایر کشورها موافقت کرده است.

همچنین وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: شعبه یونی کردیت در آلمان موافقت کرد که اتهامات فدرال و ایالتی از سوی نیویورک را مبنی بر انتقال غیرقانونی صدها میلیون دلار از طریق نظام مالی آمریکا به نمایندگی از شرکت‌های تحت تحریم بپذیرد. این توافق موجب می‌شود تحقیقات شش ساله مقامات آمریکایی درباره تخلفات این بانک پایان یابد.

اتهامات مطرح شده علیه شعبه آلمان مربوط به نقض برنامه‌های تحریمی آمریکا علیه شرکت کشتیرانی ایران (IRISL) است. به گفته دادستانی آمریکا، شعبه آلمان یونی کردیت متهم است که به این شرکت ایرانی بین سال‌های 2007 و 2011 برای دور زدن تحریم‌ها و دسترسی به نظام مالی آمریکا کمک کرده است.

بنا بر ادعای خزانه داری آمریکا این عملیات به طور پنهانی بدون ذکر نام خطوط کشتیرانی ایران انجام شده بود.

این دعوی با وزارت خزانه‌داری، دادگستری، بانک مرکزی آمریکا، دادستان ناحیه منهتن و سازمان خدمات مالی ایالت نیویورک حل و فصل شده است.

لیبی و کوبا از دیگر کشورهایی هستند که گفته می‌شود یونی کردیت با وجود تحریم‌های آمریکا با آنها معامله داشته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها