دبیر کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده منصوب شد

وزیر کشور در نخستین جلسه کمیته نوسازی و بازسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده با بیان اینکه مسئولیت اصلی این قرارگاه عملاً بر عهده کمیته نوسازی و بازسازی است، اعلام کرد: دبیر کمیته بازسازی و نوسازی، «جمالی نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور است.

دبیر کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده منصوب شد
کد خبر: 285614
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۷ ۱۴:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| در نخستین جلسه کمیته نوسازی و بازسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده که با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های عضو از جمله اسلامی وزیر راه و شهرسازی، تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی تشکیل شد، دکتر رحمانی فضلی گفت: امروز نخستین جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده در وزارت کشور و با حضور تمام دستگاه‌های مسئول برگزار شد و به دلیل اهمیت موضوع، شخصاً در نخستین جلسه کمیته بازسازی و نوسازی نیز حضور یافتم.

وی تاکید کرد: در این جلسه به بررسی موضوع مسکن موقت و نحوه استقرار مردم و سیاست های کلی در جهت بازسازی مسکن دائم می‌پردازیم و در ادامه جلسات پیگیر اقدامات خواهیم بود که در صورت نیاز، جلسه اصلی قرارگاه با موضوعات خاص مد نظر این کمیته برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و دبیر کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده گفت: در عرصه مدیریت بحران؛ پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی مهم ترین مباحث هستند که مهمترین بخش در این میان بازسازی و بازتوانی است و باید در آن ورود جدی داشته باشیم که این امر می تواند نشانگر عزم جدی حاکمیت برای کمک به مردم آسیب دیده باشد.

وی افزود: سیل اخیر طیف وسیعی از مردم را در کل کشور در برگرفته است؛ در حالی که در حوادث گذشته تنها استان یا بخش کوچکی از منطقه درگیر می‌شدند.

جمالی نژاد تاکید کرد: بازسازی در چند محور دنبال می شود، عرصه نخست؛ فضاهای سکونتی و واحد های معیشتی است، دوم عرصه زیرساخت‌ها و ابنیه زیربنایی و روبنایی مناطق آسیب دیده است که عرصه آبادانی است؛ سوم فضاهای صنعتی و کارگاهی و چهارم؛ فضاهای کشت و صنعت و زراعی که فضاهای مولد کشور هستند.

دبیر کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت های بازسازی بسیار زیاد است، گفت: بخش‌های مختلف دولت از جمله وزارتخانه های نیرو، راه و شهرسازی، جهادسازندگی، سازمان برنامه و بودجه در کنار بنیاد مسکن، ارتش، سپاه و بسیج، که تا کنون نیز اقدامات خوبی انجام دادند و بسیار کمک کردند، پای کار خواهند بود و همچنین از ظرفیت بنیادها و نهادهای مردمی و غیر دولتی نیز استفاده می شود و همچنین ظرفیتهای واحد های دانشگاهی و علمی را نیز در روند بازسازی جلب خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: هدف از تشکیل این کمیته این است که در حداقل زمان، با حداکثر سرعت و کیفیت درخور و با استفاده از الگوی مهندسی، بهره گیری مناسب را داشته باشیم و بتوانیم کار جهادی در عرصه زمانی کوتاهی در کل کشور داشته باشیم.

جمالی نژاد تاکید کرد: هر یک از بخش های موثر و متولی باید میزان آسیب، حجم کار، جزئیات کار در نقاط مختلف کشور، نحوه انجام کار، زمانبندی انجام کار، برنامه ریزی و فاز بندی اعتبارات را به درستی تهیه کنند که البته همه این ها در هر دستگاه مسؤول احصا می شود و در نهایت در کارگروه بازسازی و نوسازی بررسی و به تأیید قرارگاه می‌رسد.

شایان ذکر است اعضای کمیته بازسازی و نوسازی قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نیرو، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد و معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها