سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۲۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۸

از منتفی شدن سهمیه داوطلبان کارشناسی ارشد مناطق سیل‌زده تا توقف خدمات برای دارندگان کارت‌های ملی قدیمی

توقف صدور خدمات دولتی برای دارندگان کارت‌های ملی قدیمی، سهمیه‌ای به داوطلبان مناطق سیل‌زده تعلق نمی‌گیرد، حوادث ترافیکی علت عمده مرگ و میر جوانان در کشور و... از مهم‌ترین عناوین خبری 27 فروردین‌ماه است.

از منتفی شدن سهمیه داوطلبان کارشناسی ارشد مناطق سیل‌زده تا توقف خدمات برای دارندگان کارت‌های ملی قدیمی
کد خبر: 285652
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۷ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سهمیه‌ای به داوطلبان مناطق سیل‌زده تعلق نمی‌گیرد؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در نظر گرفتن سهمیه برای داوطلبان مناطق سیل‌زده منتفی است، گفت: برای کمک به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مناطق سیل‌زده در ابتدا قرار بود سهمیه‌ای در نظر گرفته شود تا دیگر آزمون را به تعویق نیاندازیم، اما بعد تصمیم بر تعویق برگزاری زمان آزمون کارشناسی ارشد گرفته شد، از این رو سهمیه‌ای هم دیگر در نظر گرفته نمی‌شود.

تعیین حداکثر سن 20 و 24 سال منجر به فرهنگ‌سازی ازدواج زودهنگام می‌شود؛ ‌ شهناز سجادی دستیار حقوق شهروندی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به طرح «جمعیت و تعالی خانواده» گفت: تعیین حداکثر سن 20 و 24 سال برای ارائه تسهیلات، ممکن است عملاً در مواردی منجر به فرهنگ‌سازی ازدواج زود هنگام در مراحل کودکی شود. همچنین احتمال دارد در آینده هم به تعداد «کودک همسران» افزوده شود و هم تسهیلات به کام ولی قهری نالایق شود.

توقف صدور خدمات دولتی برای دارندگان کارت‌های ملی قدیمی؛ سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به اتمام مهلت کارت‌های ملی قدیمی گفت: بر اساس مصوبه هیأت دولت کارت‌های ملی قدیمی از ابتدای امسال از اعتبار ساقط شده‌اند و هیچ خدمتی از جمله خدمات بانکی، صدور گذرنامه، پایان خدمت، گواهینامه و ... به افراد دارای کارت‌های ملی قدیمی داده نمی‌شود.

امکان اخذ غیرقانونی سهمیه ایثارگری در کنکور وجود ندارد؛ سجاد قاسمی، رئیس مرکز حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: با تمهیدات پیش‌بینی شده امکان اخذ سهمیه ایثارگری خارج از ضوابط و مقررات مصوب در کنکور سراسری وجود ندارد.

30 درصد مرگ و میر جوانان به علت حوادث ترافیکی است/ ‏20 درصد جمعیت کشور جوانان بین 18 تا 29 سال هستند/ 7 درصد نوجوانان تهرانی مبتلا به کبد چرب هستند؛ سیدحامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اعلام کرد: مرگ و میر جوانان در کشور چند علت عمده ‏دارد که حوادث حمل و نقل و ترافیکی در راس این علت‌هاست و 30 درصد را شامل می‌شود.‏ او همچنین گفته سن امید به زندگی نزدیک به 80 سال در کشور رسیده و این امر به علت مداخله‌هایی است که در گذشته در مورد مادران ‏باردار و کودکان در وزارت بهداشت انجام شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها