کد خبر: 285691
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۰۸:۳۴:۰۰
| |

ظریف:

درباره سوریه و تحولات شمال آفریقا در ترکیه گفت‌و‌گو می‌کنیم

محمدجواد ظریف اعلام کرد که در سفرش به آنکارا درباره اوضاع سوریه و شمال آفریقا همچنین پرونده‌های دوجانبه همکاری‌های اقتصادی و سیاسی ایران و ترکیه گفتگو خواهد کرد.

درباره سوریه و تحولات شمال آفریقا در ترکیه گفت‌و‌گو می‌کنیم
کد خبر: 285691
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۰۸:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه شب گذشته از دمشق عازم آنکارا شد. او در بدو ورود به آنکارا و در جمع خبرنگاران در تشریح رایزنی‌های خود در سوریه گفت: در دمشق دیدارهای بسیار خوبی داشتیم، مخصوصاً دیدار با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه بسیار مفید بود و بحث‌های خوبی درباره گفت‌وگوهای آستانه و همکاری‌های دو کشور صورت گرفت.

وزیر امور خارجه ایران گفت: موضوع همکاری‌های دوجانبه مخصوصاً نتایج سفر اسد به تهران و نتایج سفر «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهوری به سوریه و توافق‌های حاصله و چگونگی عملیاتی کردن این توافق‌ها نیز از دیگر موضوعات پیگیری‌شده در این سفر بود.

او ادامه داد: همچنین درباره جلسه آینده روند آستانه و همینطور همکاری‌هایی که در چارچوب سازمان ملل برای یافتن راه‌حل سیاسی برای سوریه است، هماهنگی‌های خوبی صورت گرفت.

ظریف گفت: در مورد وضعیت در شرق فرات و ادلب که هر دو نگران‌کننده است و ضرورت خارج کردن نیروهای بیگانه از سوریه و پایان دادن حضور تروریست‌ها در سوریه نیز گفت‌وگوی خوبی داشتیم.

او در ادامه افزود: همچنین در سفر به ترکیه نیز درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو خواهیم کرد، به خصوص درباره سوریه و مسائل شمال آفریقا صحبت می‌کنیم. همچنین درباره روابط دوجانبه نیز که پیشتر با ترکیه گفت وگوهای بسیار خوبی داشتیم از جمله در سفر رئیس‌جمهوری به این کشور و نیز سفرهای دیگری را هم در برنامه داریم.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: همچنین این دومین سفر من در فروردین ماه به ترکیه است؛ سفر اول برای شرکت در اجلاس اضطراری مقابله با اسلام‌ستیزی سازمان همکاری اسلامی در استانبول بود و در این سفر هم با مقام‌های ترکیه درباره مسائل دوجانبه به خصوص تحولات منطقه گفت‌وگو خواهم کرد.

ظریف در ادامه درباره اینکه آیا بین دو سفر به دمشق و آنکارا ارتباطی وجود دارد، گفت: علاقه‌مندیم مشکلات سوریه از طریق گفت‌وگو به‌خصوص از طریق گفت‌وگو بین کشورهای منطقه حل شود، ولی این دو سفر به خاطر نیاز به این زمانبندی اینگونه انجام شد و امیدواریم بتوانیم به رفع مشکلات در منطقه کمک کنیم.

او خاطرنشان کرد که در سفرش به ترکیه درباره پرونده‌های دوجانبه بحث خواهد شد و افزود: همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه، همکاری‌های سیاسی و تصمیماتی که در جلسات کمیسیون عالی روابط دوجانبه در سطح رؤسای جمهوری اتخاذ می‌شود، دو وزیر خارجه مسئول پیگیری آنها هستند و لذا در این سفر در این باره نیز گفت‌وگو خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها