کد خبر: 285736
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۰۹:۱۷:۴۰
| |

آغاز بزرگترین انتخابات یک‌روزه جهان در اندونزی

بزرگترین انتخابات یک‌روزه جهان امروز (چهارشنبه) و با گشایش حوزه‌های رای‌گیری در اندونزی آغاز شد.

آغاز بزرگترین انتخابات یک‌روزه جهان در اندونزی
کد خبر: 285736
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۰۹:۱۷:۴۰

اعتمادآنلاین| این رای‌گیری با گشایش حوزه‌های رای‌گیری در شرق اندونزی در حالی آغاز شده که کمپین شش‌ماهه‌ای برای انتخاب رئیس‌جمهوری جدید و اعضای پارلمان اندونزی برگزار شده بود.

این انتخابات بزرگترین روند رای گیری یک روزه در جهان محسوب می‌شود.

ده‌ها میلیون اندونزیایی امروز چهارشنبه برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری و قانونگذاری به پای صندوق‌های رای رفتند. در جریان کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری، رهبر کنونی میانه‌رو مقابل یک ژنرال سابق ناسیونالیست افراطی قرار گرفت که لفاظی‌هایش نگرانی‌هایی را درباره ایجاد دودستگی و تفرقه در این کشور به وجود آورده است.

اولین آرا در استان‌های شرقی اندونزی ساعت هفت صبح به وقت محلی به صندوق انداخته شد و شعب اخذ رای در مناطق مرکز همانند بالی و سپس جاکارتا، پایتخت اندونزی و استان‌های غربی یک ساعت بعد از آن آغاز شد. اندونزی، مجموعه‌ای از 17 هزار جزیره و صدها گروه قومی، سه منطقه زمانی دارد.

حدود 193 میلیون تن واجد شرایط رای دادن هستند و قرار است رهبر پرجمعیت‌ترین کشور با اکثریت مسلمان و سومین دموکراسی بزرگ پس از هند را انتخاب کنند. بیش از 800 هزار شعبه اخذ رای و 17 میلیون ناظر انتخابی ایجاد شده‌اند.

رقابت ریاست جمهوری اندونزی، انتخاب میان پنج سال دیگر رهبری جوکو ویدودو، اولین رئیس‌جمهوری که خارج از دایره جامعه دست‌اندرکاران همیشگی قدرت هستند و انتخاب پرابوو سوبیانتو است که در زمان دیکتاتوری سوهارتو، جزو نیروهای ویژه بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها