کد خبر: 285813
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۰:۳۹:۰۰
| |

اردبیل میزبان همایش گردشگری سلامت اکو شد

محمدرضا کرباسی معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اعلام کرد: دومین همایش و نمایشگاه بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) از 28 تا 30 خرداد ماه در اردبیل برگزار می شود.

اردبیل میزبان همایش گردشگری سلامت اکو شد
کد خبر: 285813
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۰:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا کرباسی روز چهارشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل گفت: در آیین افتتاح این همایش نمایندگانی از 10 کشور عضو اکو ، نمایندگان و سفیران 15 کشور و 100 مهمان خارجی حضور خواهند داشت.


وی با اشاره به اینکه آیین افتتاح در دانشگاه محقق اردبیلی خواهد بود، اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش گسترش همکاری های کشور های عضو اکو در حوزه سلامت گردشگری و نیز معرفی قابلیت های استان اردبیل در این بخش است.


کرباسی بیان کرد: از وزیران کشورهای عضو اکو و سفرای مقیم تهران و 25 مقام رسمی کشورهای مختلف برای شرکت در این همایش دعوت شده است.


معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: برای برگزاری بهتر این همایش زیر ساخت های لازم با تشکیل شورای سیاست گذاری همایش فراهم شده است.


حسین پیر موذن رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل هم در این جلسه گفت: کشورهای عضو اکو از قابلیت فراوانی بویژه در حوزه گردشگری برخوردار هستند و تمامی کشورهای عضو تلاش می‌کنند تا شهروندان خود را به افزایش سفر و سیر و سیاحت ترغیب کنند.


وی بیان کرد: با توجه به هدف گذاری افزایش حضور تعداد گردشگران در کشورهای عضو اکو به نظر می‌‌رسد بیش از این می‌ توان مناسبات اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی و تقویت بخش گردشگری را گسترش داد.


به گفته وی، اعضای اکو هم اکنون با حدود 450 میلیون نفر جمعیت و هشت میلیون کیلومتر مربع وسعت از امکانات طبیعی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری بی نظیری برخوردار هستند.


پیرموذن تاکید کرد که این همایش علاوه بر گسترش تعامل و مراودات اقتصادی کشورهای عضو اکو فرصت خوبی برای شناساندن ظرفیت های اقتصادی ، صنعتی و بازرگانی استان اردبیل است.


ایران ، ترکیه ، پاکستان ، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) می باشند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها