کد خبر: 285891
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۲:۲۵:۰۰
| |

معاون شهردار تهران اعلام کرد؛

تبیین مطالبات قانونی شهرداری‌ها از دولت

سکینه اشرفی معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران از تبیین مطالبات قانونی و قطعی شهرداری تهران طی سال‌های مختلف از دولت خبر داد.

تبیین مطالبات قانونی شهرداری‌ها از دولت
کد خبر: 285891
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۲:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سکینه اشرفی در بیست و نهمین نشست معاونان برنامه‌ریزی شهرداری کلانشهرهای کشور، با اشاره به لزوم پیگیری ظرفیت‌های قانونی برای وصول مطالبات شهرداری‌ها گفت: جریمه‌های رانندگی، عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده، کمک به توسعه حمل و نقل ریلی و یارانه بلیت بخشی از مواردی است که در قوانین موضوعه یا قوانین بودجه سنواتی به عنوان تکالیف دولت در قبال شهرداری‌ها برشمرده شده است و شهرداری تهران در سال 1397 تمامی این موارد را لیست و به دولت ارائه کرده است.

اشرفی در ادامه به یک تبصره ویژه در قانون بودجه سال 1397 و 1398 اشاره کرد و گفت: هم در قانون بودجه پارسال و هم در قانون بودجه امسال، بندی گنجانده شده که بدهی دولت به شهرداری‌ها از محل بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی و دولت تهاتر شود که در این راستا، در سال 97 شهرداری تهران با پیگیری ویژه معاونت مالی و اقتصاد شهری موفق شد بخشی از طلب بانک‌ها را از همین محل تسویه و تهاتر کند.

شهریار آل شیخ، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد هم در این جلسه با اشاره به تبصره بودجه سنواتی کل کشور گفت: شهرداری مشهد نیز موفق شده است تا از همین محل، حدود 4 هزار میلیارد تومان از بدهی به بانک‌ها را تسویه کند و به نظر می‌رسد که سایر شهرداری‌های کشور هم می‌توانند از این محل به خوبی بهره ببرند.

آل شیخ ادامه داد: پیشنهاد می‌شود تا یک کارگاه آموزشی با مشارکت شهرداری‌های تهران و مشهد برگزار شود تا سایر شهرداری‌ها هم بتوانند از این امکان بودجه استفاده کنند.

در ادامه این جلسه، موسوی قائم‌مقام مجمع شهرداری‌های کلانشهرهای کشور هم در خصوص آخرین وضعیت طرح شهرداری‌ها و لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده گزارشی ارائه کرد و مقرر شد تا شهرداران در رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح این طرح و لایحه تلاش کنند.

در این جلسه در خصوص آئین نامه استخدامی کارکنان شهرداری، تبصره‌های بودجه 98 کل کشور و هوشمندسازی شهرها بحث و تبادل نظر شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها