کد خبر: 285892
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از وضعیت این روزهای تیم ملی فوتبال امید؛

تیم ملی امید در تعلیق/ امیدهای ایران قربانی مدیریت غلط فدراسیون/ سکوت کار همیشگی فدراسیون مهدی تاج

امیدهای ایران در تعلیق هستند و نمی‌دانند فردا چه اتفاقی برای آن‌ها خواهد افتاد. آن‌ها نمی‌دانند کرانچار هنوز مربی تیم ملی است و یا باید در انتظار یک مربی جدید باشند.

تیم ملی امید در تعلیق/ امیدهای ایران قربانی مدیریت غلط فدراسیون/ سکوت کار همیشگی فدراسیون مهدی تاج
کد خبر: 285892
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محمد حمیدی: تیم ملی امید ایران شرایط خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. قبل از آغاز مرحله مقدماتی انتخابی المپیک 2020 توکیو فدراسیون فوتبال زلاتکو کرانچار را به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب کرد. آن‌ها امیدوار بودند که کرانچار بتواند با تیم ملی امید موفق باشد و حسرت 48 ساله ایران پایان یابد. کرانچار از همان ابتدای کار با مشکلاتی مواجه شد. تیم‌های لیگ برتری بازیکنانشان را در اختیار تیم ملی امید نمی‌گذاشتند. زمین تمرین مناسبی هم برای تمرین در اختیار تیم کرانچار قرار نگرفت، اما کرانچار سعی کرد در آرامش کارش را ادامه دهد. فدراسیون تلاش کرد تا اردوهای تدارکاتی خوبی برای امیدها در نظر بگیرد و رضایت کرانچار و اهالی فوتبال را فراهم کند.

ناامیدی در بازی‌های آسیایی اندونزی

تیم ملی امید در اولین گام راهی بازی‌های آسیایی شد. نمایش نه‌چندان خوب تیم ملی امید در جاکارتا با انتقاد کارشناسان فوتبال همراه بود. تیم ملی با شکست برابر کره جنوبی از دور این رقابت‌ها کنار رفت و امید مردم ایران را از تیم ملی امید سلب کرد. کادر فنی تیم ملی اما تلاش کرد تا تمرینات را از سر بگیرد. استیلی، شاهرودی، کرانچار و دیگر مربیان تیم ملی از مربیان لیگ برتری خواستند تا از بازیکنان تیم ملی در لیگ برتر استفاده کنند. آن‌ها یک خواسته دیگر هم داشتند و آن این بود که تیم‌های لیگ برتری بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار دهند، اما هر دو خواسته کادر فنی تیم ملی مورد قبول تیم‌های لیگ برتری قرار نگرفت. هرچند که مربیان تیم‌ها عنوان کردند از تیم ملی امید حمایت می‌کنیم اما در عمل آن را نشان ندادند. امیدهای فوتبال ایران دست از تلاش نکشیدند و به تمرینات خودشان ادامه دادند.

آغاز مرحله اول انتخابی المپیک 2020

تیم ملی در مرحله اول انتخابی المپیک توکیو که به میزبانی تهران برگزار می‌شد به میدان رفت، اما اینجا هم نتوانست نتیجه خوبی کسب کند. ایران در این گروه به دلیل تفاضل گل در رده دوم قرار گرفت تا حضورش در مرحله پایانی انتخابی المپیک در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. هرچند که ایران توانست به‌عنوان تیم دوم جواز حضور در این مسابقات را کسب کند، اما کارشناسان فوتبال ایران حسابی به نتایج به دست آمده اعتراض داشتند. حالا خبرهای ضدونقیضی از تیم ملی امید به گوش می‌رسد و هنوز معلوم نیست کرانچار از هدایت تیم ملی امید کنار گذاشته‌شده است یا خیر. اتفاقی که اصلاً به سود تیم‌های پایه ایران نیست.

مشکل اصلی تیم ملی امید کادرفنی است؟

بدون تردید تیم ملی امید ضعف‌های فنی فاحشی دارد، اما همه مشکلات به گردن کرانچار و کادر فنی این تیم نیست. شاید بتوان گفت بخش بزرگی از ناکامی‌های این روزهای فوتبال ایران به گردن مدیران فوتبالی کشور است، مدیرانی که با اتخاذ تصمیمات غلط فوتبال ایران را با مشکلات فراوانی روبه‌رو کرده‌اند.

درحالی‌که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند کرانچار از هدایت تیم ملی امید کنار گذاشته‌شده و حتی برخی از این رسانه‌ها یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام را گزینه‌های جایگزینی او عنوان کرده‌اند، حمید استیلی، مدیر تیم ملی امید جدایی کرانچار از تیم ملی امید را تکذیب کرده است. استیلی درباره تغییر در کادر فنی تیم ملی امید گفته: «هیچ تغییری ایجاد نشده و آقای کرانچار هم برنامه‌های خودشان را برای آماده‌سازی تیم ارائه کردند. این برنامه‌ها و همین‌طور عملکرد سرمربی و کادر فنی در جلسه کمیته فنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که این یک روال همیشگی است. کمیته فنی در پایان مسابقات عملکرد تمامی تیم‌های ملی را مورد بررسی قرار می‌دهد و در این خصوص اعلام نظر می‌کند.»

از طرفی هم حسین کلانی عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره جدایی کرانچار از تیم ملی امید گفته: «فکر می‌کنم تصمیم گرفته شد با کرانچار مذاکراتی بشود تا او را کنار بگذارند. این تصمیم احتمالاً در جلسه کمیته فنی گرفته شده که من در آن حضور نداشتم.»

تیم ملی قربانی مدیریت غلط فدراسیون

تعلیق تنها کلمه‌ای است که می‌شود درباره تیم ملی امید به کار برد. امیدهای ایران در تعلیق هستند و نمی‌دانند فردا چه اتفاقی برای آن‌ها خواهد افتاد. آن‌ها نمی‌دانند کرانچار هنوز مربی تیم ملی است و یا اینکه باید در انتظار یک مربی جدید باشند. فدراسیون فوتبال هم، مثل گذشته سعی دارد با سیاست سکوت با این مقوله برخورد کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها