افزایش قیمت نفت در پی تقاضای بالای پالایشگاه‌های چین

کاهش ناگهانی تولید نفت آمریکا به بازار انرژی شوک ناگهانی وارد کرده است و از طرفی تقاضای بالای پالایشگاه‌های چین، عواملی هستند که منجر به افزایش قیمت طلای سیاه شد.

افزایش قیمت نفت در پی تقاضای بالای پالایشگاه‌های چین
کد خبر: 285922
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۳:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| قیمت نفت در دو روز گذشته در پی تقاضای شدید پالایشگاهای چین و کاهش منابع نفتی آمریکا امروز چهارشنبه افزایش یافت. قیمت پایه نفت خام برنت با افزایش 21 تا 29 سنتی به رقم 71 دلار و 93 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هم به همین منوال با رشد پنج دهم درصدی به بیشترین نرخ خود از هشتم نوامبر یا به عبارتی بیشترین قیمت خود در سال جاری میلادی یعنی عدد 72 دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز با قیمت 64 دلار و 45 سنت با رشد 40 سنتی یا به عبارتی شش دهم درصدی عرضه شد. «بنجامین لو» تحلیلگر بورس سنگاپور در این‌باره گفت: حساسیت بازار به کاهش تولید آمریکا و تقاضای جهانی بازار را ملتهب کرد.

اداره آمار چین درگزارش چهارشنبه خود از افزایش توان تولیدی پالایشگاه های چینی به میزان سه و دو دهم درصد در سال جاری میلادی و رکورد تولید 53 و چهار دهم تن خبر داد.

تقاضای مداوم چین برای برای پالایشگاه‌های خود موجب افزایش مذاکرات این کشور با سازمان کشورهای صادر کننده نفت «اوپک» و دیگر هم پیمانانش چون روسیه در این راستا شده است.

همینطور تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ونزوئلا و ایران در سال 2019 باعث کاهش تولید نفت و التهاب در بازار جهانی شده است

به همین منوال کاهش تولید و افزایش تقاضاهای نفت وست تگزاس اینترمدیت را تا 40 درصد و همینطور نفت برنت را تا 30 درصد افزایش قیمت داده است.

در ماه ژوئن اوپک و هم پیمانانش تصمیم خواهند گرفت که آیا به محدود کردن تولید خود ادامه دهند یا آن را بیشتر کنند. این در حالی است که اصرار روسیه به کاهش تولید نگرانی‌های بازار را افزایش می‌دهد.

یک مقام شرکت روسی «گازپروم» گفت که این شرکت به عنوان بازوی توانمند انرژی روسیه منتظر توافقات آتی اوپک و هم‌پیمانانش است.

«کیم وانگ رائه» تحلیلگر محصول شرکت «سامسونگ» معتقد است «تا زمانی که احتمال عدم همکاری اوپک و روسیه وجود دارد، نگرانی بازار از بین نخواهد رفت».

در هفته منتهی به 12 آوریل ذخایر نفت خام آمریکا با کاهش سه میلیون و 100 هزار بشکه‌ای به 452 میلیون و 700 هزار بشکه رسید. این در حالیست که بر اساس پیش‌بینی کارشناسان انتظار افزایش یک میلییون و 700 هزار بشکه‌ای می‌رفت.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها