کد خبر: 285933
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۳:۴۸:۰۰
| |

آرامکو 17 درصد سهام یک پالایشگاه کره جنوبی را خرید

شرکت نفت آرامکو عربستان سعودی 17 درصد سهام پالایشگاه «هیوندا اویل بانک» کره جنوبی به ارزش یک میلیارد و 250 میلیون دلار را خریداری کرد.

آرامکو 17 درصد سهام یک پالایشگاه کره جنوبی را خرید
کد خبر: 285933
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۳:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه اس سی هنگ کنگ روز چهارشنبه گزارش کرد این شرکت سعودی خاطر نشان کرده است با خرید سهام این پالایشگاه، راه را برای فروش نفت خام به کره جنوبی هموارتر می کند.


شرکت مذکور بخشی از شرکت صنایع سنگین هیوندا کره جنوبی و خصوصی محسوب می شود و در شهر ساحلی دایسان در غرب کره جنوبی قرار دارد این شرکت روزانه 650 هزار بشکه نفت تولید می کند و سهامش را برای فروش عرضه کرده بود.


گزارش ها حاکی است بر اساس قرارداد 10 میلیارد دلاری هم که بتازگی میان چین و عربستان منعقد شده است ، 35 درصد از سهام یک شرکت جدید را که در چین ایجاد می شود، آرامکو در اختیار دارد و شرکت های نورینکو و پانجین چین هم به ترتیب 36 و 29 درصد از سهام آن را به خود اختصاص داده اند.


هدف از ایجاد این شرکت در واقع اجرای طرح بزرگ احداث یک مجتمع پتروشیمی و پالایشگاهی در شهر پانجین چین است این شرکت که خواجین آرامکو نامیده می شود دارای ظرفیت پالایشی 300 هزار بشکه نفت و تولید یک میلیون و 500 هزار تن ماده پتروشیمی اتیلن کراکر است.


آرامکو هم پس از امضای این توافقنامه اعلام کرد این بزرگترین طرح با سرمایه گذاری خارجی مشترک با چین محسوب می شود.


آرامکو در بیانیه ای آورده است قصد دارد شاخه تجاری خرده فروشی سوخت را نیز ایجاد کند بر این اساس تا پایان سال 2019 میلادی یک شرکت مشترک توسط آرامکو، شرکت نورث خواجین و شرکت ترابری استان لیائونینگ چین ایجاد می شود که به تدریج به یک شبکه ایستگاهی فروش سوخت به صورت خرده فروشی در بازارهای هدف تبدیل خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها