کد خبر: 285958
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۴:۳۹:۲۱
| |

اتحادیه اروپا سیاست آمریکا علیه کوبا را «به شدت» محکوم کرد

دولت آمریکا در نظر دارد شکایت از شرکت‌های خارجی فعال در کوبا را مجاز اعلام کند که این اقدام سرآغاز تنش‌های تازه با کشورهای اتحادیه اروپا خواهد بود.

اتحادیه اروپا سیاست آمریکا علیه کوبا را «به شدت» محکوم کرد
کد خبر: 285958
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۴:۳۹:۲۱

اعتمادآنلاین| دولت آمریکا قصد دارد با اجازه دادن به اتباع آمریکا برای شکایت از شرکت‌های خارجی فعال در کوبا فشارها علیه کوبا را تشدید کند.


این تغییر در سیاست آمریکا زمینه را برای مناقشه‌های جدید اقتصادی بین آمریکا و اروپا فراهم خواهد ساخت. این امر نشان‌دهنده یک تنش‌افزایی جدید در سیاست واشنگتن برای اعمال فشار بر کوبا به علت حمایت از دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو در ونزوئلا است.


«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا این تغییر در سیاست آمریکا را امروز چهارشنبه در یک سخنرانی در میامی که محل زندگی مهاجران کوبایی است، اعلام خواهد کرد.


آمریکا همچنین تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا و نیکاراگونه دو متحد کوبای کمونیست اعلام خواهد کرد. تصمیم آمریکا برای پایان دادن به تعلیق دو دهه‌ای بر بخشی از قانون «هلمز- برتون» می‌تواند شرکت‌های آمریکایی، اروپایی و کانادایی را در معرض شکایت‌هایی با خسارات میلیاردها دلاری قرار دهد و همچنین تلاش‌های کوبا برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی را مخدوش کند.


در همین حال اتحادیه اروپا که بزرگترین شریک تجاری کوبا است تهدید کرده که آمریکا را در سازمان تجارت جهانی به چالش خواهد کشید اگر آمریکا بخواهد در روابط تجاری کشورهای مستقل مداخله کند. «آلبرتو ناوارو» نماینده اتحادیه اروپا در کوبا به خبرنگاران گفت که اتحادیه اروپا این اقدام آمریکا را 'به شدت محکوم می کند.


وی افزود: این اقدام موجب ایجاد سردرگمی بیشتر برای سرمایه‌گذاری خارجی در کوبا می‌شود که برای کمک به ایجاد اشتغال و رفاه در کوبا لازم است.


اعلام این سیاست جدید آمریکا در کوبا در حالی است که دولت ترامپ با خروج از پیمان آب‌و‌هوایی پاریس، توافق هسته‌ای با ایران، متحدان اروپایی را خشمگین کرده و همچنین مناقشه‌های تجاری بین واشنگتن و بروکسل ایجاد شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها