کد خبر: 285981
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۵:۱۲:۰۰
| |

مدیرکل بیمه سلامت گلستان خبر داد:

رایگان‌بودن تعویض دفترچه بیمه سلامت در مناطق سیل‌زده گلستان

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: تعویض دفترچه بیمه سلامت در مناطق سیل زده گلستان رایگان است.

رایگان‌بودن تعویض دفترچه بیمه سلامت در مناطق سیل‌زده گلستان
کد خبر: 285981
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۱۵:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سید محمد حسینی مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی اداره کل بیمه سلامت استان گلستان اظهار کرد: امروز تفاهم نامه ای بین سازمان بیمه سلامت با کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد می شود که در قالب آن بیمه پایه مددجویان کمیته امداد به بیمه سلامت واگذار می شود.

وی افزود: این طرح یکی از برنامه‌های پنجم توسعه بود که در آن ذکر شده بود همه صندوق‌های بیمه درمانی کشور در بیمه خدمات درمانی ادغام شوند.

حسینی با بیان اینکه چهار صندوق بیمه ای پایه (کمیته امداد، بیمه سلامت، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح) داریم گفت: بخش از مددجویان کمیته امداد که شامل روستاییان و شهرها زیر 20 هزار نفر جمعیت بودند به در سنوات گذشته به بیمه سلامت منتقل شدند.

وی افزود: کمیته امداد سه میلیون بیمه شده داشت که دو میلیون نفر آنها در سال های گذشته به بیمه سلامت منتقل شدند و بقیه هم از این تاریخ به بعد اضافه خواهند شد.

حسینی در خصوص خدمات بیمه سلامت در سیل اخیر اظهار کرد: برای جلوگیری از کارهای فرسایشی و صحت مراجعات به مراکز درمان مستقر در شهرهای سیل زده، سامانه امید داشتیم و تمام بیمه شدگان شهری و روستایی در این سامانه ثبت شده اند.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد صحت اطلاعات مراجعات قابل تأیید است، ادامه داد: در این سامانه لینکی از ثبت احوال موجود است و اطلاعات آن در اختیار مراکز درمانی ثابت و سیار مناطق سیل زده قرار گرفت.

حسینی تصریح کرد: کسانی هم که در مناطق سیل زده، دفترچه بیمه خود را از دست دادند نیازی به صدور دفترچه المثنی نیست و به صورت معمول برای آنها دفترچه صادر می شود.

وی تأکید کرد: تا پایان خرداد تعویض دفترچه در مناطق سیل زده رایگان است و همه مراکز هم از شروع سیل تاکنون فعال هستند.

وی گفت: در گمیشان، خواجه نفس و سیمین شهر که زیر 20 هزار نفر جمعیت دارند به صورت رایگان بیمه سلامت می شوند و در آق قلا هم تا 200 نفر مجوز داریم و البته این عد قابل افزایش است.

گفتنی قبل از جلسه تفاهنامه ای به صورت ویدیو کنفرانس بین رئیس کمیته امداد کشور و مدیرعامل بیمه سلامت منعقد شد.

منبع: باشگاه خبر نگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها