کد خبر: 285999
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

علی بختیار، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

در کمیسیون انرژی و مجلس بحثی در مورد افزایش قیمت حامل‌های انرژی نشده است/ به ازای 100 درصد افزایش قیمت بنزین 4 درصد به نرخ تورم افزوده می‌شود/ افزایش تورم از سوی مردم قابل تحمل نیست

علی بختیار، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: به ازای هر 100 درصد افزایش قیمت بنزین 4 درصد به نرخ تورم افزوده می‌شد. به دلیل اینکه نرخ تورم بیش از این، فشار بسیار زیادی را وارد می‌کند و از سوی مردم قابل تحمل نیست، لذا کمیسیون هم در این زمینه عقب‌نشینی کرد.

در کمیسیون انرژی و مجلس بحثی در مورد افزایش قیمت حامل‌های انرژی نشده است/ به ازای 100 درصد افزایش قیمت بنزین 4 درصد به نرخ تورم افزوده می‌شود/ افزایش تورم از سوی مردم قابل تحمل نیست
کد خبر: 285999
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۰:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفته در شورای هماهنگی اقتصادی تصمیم گرفته شد بنزین دونرخی شود و این تصمیم کمتر از دو ماه دیگر عملی می‌شود.

علی بختیار، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین، گفت: در کمیسیون انرژی و در مجلس بحثی در مورد افزایش قیمت حامل‌های انرژی نشده است. در زمان بررسی بودجه بحث‌هایی مطرح شد که هیچ‌کدام به تصویب نرسید.

او با اشاره به پیشنهادهایی در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی به منظور کمک به مردم سیل‌زده، ادامه داد: این موضوع از سوی برخی نمایندگان مطرح شد، اما در طرح گنجانده نشد. این پیشنهاد داده شد تا مبلغی از صندوق توسعه ملی برداشته نشود، اما در حال حاضر قرار است مبلغی از صندوق توسعه ملی برداشت شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال 98 بسیار ضعیف است و مجلس و کمیسیون انرژی با افزایش قیمت بنزین مخالف است. چون شرایط اقتصادی مردم مناسب نیست و نمی‌توانیم فشار بیشتری بر دوش مردم بگذاریم.

بختیار به تأثیر افزایش نرخ بنزین بر تورم اشاره کرد و گفت: با گرانی‌هایی که در حوزه کالاهای اساسی به وجود آمد ما مدل‌های اقتصادسنجی در کمیسیون انرژی به مرکز پژوهش‌های مجلس دادیم تا مدل اقتصادسنجی هرکدام از سناریوهایی را که مطرح بود دربیاورند و تأثیراتش را روی اقتصاد کلان و نرخ تورم ببینند. به ازای هر 100 درصد افزایش قیمت بنزین 4 درصد به نرخ تورم افزوده می‌شد و به دلیل اینکه نرخ تورم بیش از این، فشار بسیار زیادی را وارد می‌کند و از سوی مردم قابل تحمل نیست لذا کمیسیون هم در این زمینه عقب‌نشینی کرد.

او در خصوص اینکه آیا نزدیک بودن انتخابات مجلس دلیلی برای افزایش نیافتن قیمت بنزین از سوی نمایندگان است یا نه، تأکید کرد: نمی‌توانیم بگوییم این موضوع بی‌تأثیر بوده، اما ما سعی کردیم که با بررسی سناریوهای مختلف، بحث را به‌صورت کارشناسانه ببینیم و بتوانیم نظر مرکز پژوهش‌های مجلس را که بازوی پژوهشی مجلس محسوب می‌شود در هر یک از این زمینه‌ها ببینیم. نظر کارشناسی بر رد هر یک از سناریوهای مطرح شده در زمینهٔ افزایش قیمت سوخت بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها