کد خبر: 286011
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۴:۱۰:۰۰
| |

حمید ملانوری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

احزابی که با قانون جدید خانه احزاب تطبیق نیافته‌اند، نمی‌توانند فعالیت سیاسی کنند/ تشکل‌های روحانی در صورت فعالیت سیاسی باید مجوز داشته باشند/ احزاب تا اوایل خرداد زمان دارند خود را با قانون جدید تطبیق دهند/ جامعه روحانیت مبارز فعالیت سیاسی و انتخاباتی نک

حمید ملانوری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: تشکل‌های روحانی اگر می‌خواهند فعالیت انتخاباتی و سیاسی داشته باشند، به عنوان جبهه مجوز بگیرند و فعالیت کنند. گروه‌هایی که بخواهند فعالیت سیاسی کنند باید خود را با قانون جدید خانه احزاب تطبیق دهند.

احزابی که با قانون جدید خانه احزاب تطبیق نیافته‌اند، نمی‌توانند فعالیت سیاسی کنند/ تشکل‌های روحانی در صورت فعالیت سیاسی باید مجوز داشته باشند/ احزاب تا اوایل خرداد زمان دارند خود را با قانون جدید تطبیق دهند/ جامعه روحانیت مبارز فعالیت سیاسی و انتخاباتی نک
کد خبر: 286011
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۲ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حمید ملانوری، مدیرکل سیاسی وزارت کشور درگفت‌وگو با « اعتمادآنلاین » درباره تعداد احزابی که تا به حال اساسنامه خود را با قانون جدید کمیسیون ماده 10 احزاب تطبیق داده‌اند، بیان کرد: همان‌طور که در جلسه گذشته کمیسیون ماده 10 احزاب اعلام شد تا به حال 105 حزب خود را با قانون جدید تطبیق داده‌اند. پس از آن هم این احزاب اسفندماه در مجمع عمومی خانه احزاب شرکت کرده‌اند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره احزاب دیگری که تا به حال برای تطبیق اقدام کرده‌اند، گفت: 15 حزب هم در فرایند تطبیق قرار دارند که مدارکشان ناقص بود و اگر این مدارک را ارسال کنند، می‌توانند در این مسیر قرار بگیرند.

او همچنین درباره مدت زمانی که احزاب زمان دارند تا برای تطبیق با قانون جدید اقدام کنند، عنوان کرد: اگر احزابی که تمایل به فعالیت دارند تا اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد مدارک خود را ارسال کنند، آنها را می‌پذیریم اگر نه، فرصت را برای انجام این کار از دست می‌دهند.

ملانوری با اشاره به لزوم تطبیق دادن احزاب با قانون جدید در صورت تمایل به انجام فعالیت سیاسی گفت: احزابی که خود را با اساسنامه جدید تطبیق ندهند، مجوز فعالیت انتخاباتی ندارند و نمی‌توانند با نشان و تابلوی خود فعالیت سیاسی کنند و براساس قانون با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره وضعیت فعالیت انتخاباتی تشکل‌های روحانی با تاکید بر اینکه این‌ تشکل‌ها حزب نیستند، افزود: احزابی که بخواهند فعالیت سیاسی کنند باید مجوز داشته باشند و خود را با قانون احزاب تطبیق دهند.

دبیر کمیسیون ماده 10 قانون احزاب در پاسخ به این سوال که به هر حال برخی از این تشکل‌های روحانی فعالیت انتخاباتی می‌کنند، بیان کرد: آنها می‌توانند به عنوان ائتلاف یا جبهه مجوز بگیرند و فعالیت کنند. باید یک جبهه شکل بگیرد، چند حزب بیایند و درخواست دهند و با عنوانی تبدیل به جبهه شوند و فعالیت کنند، اما غیر از این باشد فعالیت‌شان غیرقانونی است.

او درباره صحبت برخی تشکل‌های روحانی مانند جامعه روحانیت مبارز که می‌گویند چون تشکل آخوندی هستند، نیازی به تطبیق با قانون احزاب ندارند، گفت: این تشکل‌ها اگر فعالیت سیاسی نکنند ما با آنها کاری نداریم، اگر فعالیت کنند باید مجوز بگیرند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین در پاسخ به این سوال که امثال جامعه روحانیت مبارز و مجمع روحانیون و... تا به حال اقدامی برای تطبیق کرده‌اند یا نه، پاسخ داد: نه، تا به این لحظه اقدامی در این راستا نداشته‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها