کد خبر: 286026
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

سیدحمید میرمعینی، کارشناس بازار بورس و سرمایه در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

گزارش دقیق و مناسب شرکت‌ها یکی از دلایل رشد بازار بورس بود/ استراحت بازار بورس در روزهای آینده/ شوک قرار دادن سپاه در لیست تروریستی از سوی آمریکا تأثیر منفی بر بازار بورس نداشت/ تداوم رشد در بازار بورس نیازمند عوامل اقتصادی و سیاسی است

سیدحمید میرمعینی کارشناس بازار بورس و سرمایه در خصوص دلایل رشد شاخص بورس گفت: سرمایه‌گذاران بازار سرمایه بر این باور بودند که بعد از قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی از سوی آمریکا تأثیر منفی بر بازار بورس خواهد گذاشت که عملاً شاهد بودیم این اتفاق نیفتاد.

گزارش دقیق و مناسب شرکت‌ها یکی از دلایل رشد بازار بورس بود/ استراحت بازار بورس در روزهای آینده/ شوک قرار دادن سپاه در لیست تروریستی از سوی آمریکا تأثیر منفی بر بازار بورس نداشت/ تداوم رشد در بازار بورس نیازمند عوامل اقتصادی و سیاسی است
کد خبر: 286026
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۳ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس جرجندی - هفته آخر فروردین ماه 98 بازار بورس شاهد یک جهش بی‌سابقه در رشد شاخص بود به‌نحوی که این بازار رکورد 201 هزار واحدی را شکست و سرمایه‌گذاران خود را باعث شگفتی و خشنودی کرد. سیدحمید میرمعینی، کارشناس بازار بورس و سرمایه در خصوص دلایل رشد شاخص بورس در اولین ماه از سال 98 و رسیدن این شاخص به رکورد 201 هزار واحد به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: از دلایل رشد شاخص در هفته گذشته می‌توان به گزارش‌های دقیق و مناسبی که شرکت‌ها در فروردین‌ماه منتشر کردند اشاره کرد. اعلام انتشار این گزارش‌ها بعد از تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران فراتر از انتظار بازار بود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در خصوص بعضی از سهم‌های شرکت‌ها، بازار انتظار داشت تا به‌واسطه تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال‌شده میزان فروش و درآمدهای شرکت‌ها کاهش یابد که این‌گونه نشد.

میرمعینی گفت: یکی دیگر از دلایل رشد بازار سرمایه نقل‌قول‌هایی مبنی بر راه‌اندازی سامانه جامع تجارت است تا دارندگان منابع مازاد ارزی که عمدتاً شرکت‌های صادرات‌محور هستند بتوانند ارز خود را در بازار آزاد عرضه کرده و متقاضیان به‌راحتی ارز موردنیاز خود را از این شرکت‌ها تهیه کنند.

او در ادامه تأکید کرد: اگر این سامانه راه‌اندازی شود با توجه به اینکه اختلاف قیمت ارز در بازار آزاد با سامانه سنا و نیما زیاد است، درآمد بسیاری از این شرکت‌ها افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

این فعال بازار سرمایه افزود: از دیگر دلایل رشد بورس در بازار می‌توان نزدیک شدن به برگزاری مجامع شرکت‌ها را نام برد که این مجامع تقسیم سود می‌کنند و باعث رشد بازار بورس می‌شوند.

میرمعینی گفت: نباید به مقوله رشد در بازار سرمایه و بورس به‌صورت هیجانی نگاه کرد و نسبت به آینده رشد شاخص‌ها خوش‌بین بود و باید در نظر گرفت همیشه بازار سرمایه این دوره‌های رشد و افت و همچنین دوره‌های نوسانی را تجربه کرده است. این دوره‌ها تکرارشونده هستند و به نظر می‌رسد که در روزهای آینده این بازار ثبات و استراحتی داشته باشد.

او در ادامه تأکید کرد: اگر قرار بر این باید باشد که بازار سرمایه رشد جدیدی تجربه کند، این موضوع به بعد از مشخص شدن قانون معافیت‌های آمریکا موکول می‌شود.

این کارشناس بازار بورس تصریح کرد: تداوم رشد در بازار بورس و سرمایه نیاز عوامل اقتصادی و سیاسی است. باید دید دولت برای حفظ توأم و جذابیت این بازار برای سرمایه‌گذاران چه برنامه‌ای دارد تا بتواند جریان نقدینگی سرگردان را جمع‌آوری و به سمت تولید هدایت کند.

میرمعینی در پایان گفت: سرمایه‌گذاران بازار سرمایه بر این باور بودند که بعد از قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی از سوی آمریکا تأثیر منفی بر بازار بورس خواهد گذاشت که عملاً شاهد بودیم این اتفاق صورت نگرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها