کد خبر: 286027
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۲۰:۱۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۲۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۸

از ابقای عبدالفتاح سیسی در قدرت تا درخواست برگزاری مجدد انتخابات محلی استانبول

موافقت پارلمان مصر با تمام اصلاحات پیشنهادشده در قانون اساسی، درخواست برگزاری مجدد انتخابات محلی استانبول، اعلام آمادگی «آمبر رود» وزیر کار دولت انگلیس برای جانشینی «ترزا می» از جمله مهمترین خبرهای حوزه بین‌الملل امروز هستند.

از ابقای عبدالفتاح سیسی در قدرت تا درخواست برگزاری مجدد انتخابات محلی استانبول
کد خبر: 286027
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۸ ۲۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از گذشت بیش از دو هفته بلاتکلیفی در انتخابات محلی استانبول، حزب رجب طیب اردوغان ، رئیس‌جمهور ترکیه به طور رسمی خواستار برگزاری مجدد انتخابات در این شهر شد.

***

رئیس‌جمهوری مصر با رئیس شورای نظامی انتقالی سودان درباره اوضاع این کشور تلفنی گفت‌وگو و حمایت قاهره را از این شورا اعلام کرد.

***

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مراسمی به مناسبت پیروزی حزب لیکود در انتخابات پارلمانی این رژیم گفت: این هفته پیام‌های تبریک زیادی از سوی رهبران جهان دریافت کردم، اما آنچه مرا تحت تاثیر قرار داد، پیام‌هایی بود که از سوی رهبران جهان عرب و جهان اسلام دریافت کردم.

***

در پی انتشار توئیت‌های جنجالی «ژرار آرو» سفیر فرانسه در آمریکا، درباره آینده توافق هسته‌ای ایران، سفیر جدید فرانسه در تهران احضار شد و مقامات ایران نیز ضمن انتقاد از مواضع آرو، خواستار توضیح فرانسه در این خصوص شدند، اما وزارت خارجه فرانسه از ارائه توضیحی در این خصوص طفره رفت.

***

پارلمان مصر به طور نهایی با تمام اصلاحات پیشنهادشده در قانون اساسی که فوریه گذشته ارائه شد، موافقت کرد. از جمله این اصلاحات فراهم‌سازی زمینه ابقای عبدالفتاح سیسی در قدرت تا سال 2030 است.

***



«هنری اوریم» وزیر خارجه اوگاندا اعلام کرد: در صورت درخواست عمر البشیر (رئیس‌جمهور برکنار‌شده سودان) برای دریافت پناهندگی، کشورش این موضوع را در عالی‌ترین سطوح بررسی خواهد کرد.

***

«آمبر رود» وزیر کار دولت انگلیس نامزدی خود را برای جانشینی «ترزا می» به شکل تلویحی تایید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها