حسن نوروزی نماینده اصولگرای مجلس:

می‌توانیم با تحریم اپل سالانه 10 میلیارد دلار به آ‌مریکا ضربه بزنیم

یک نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به تدوین طرح دوفوریتی تحریم شرکت اپل گفت: به هر حال اگر می‌خواهیم با آمریکا مبارزه کنیم باید همگی مبارزه کنیم و تبعیض معنایی ندارد. این مبارزه با کالاهای کشور مورد نظر در راستای اقتصاد مقاومتی است و مسئولان باید در خط مقدم مبارزه باشند.

می‌توانیم با تحریم اپل سالانه 10 میلیارد دلار به آ‌مریکا ضربه بزنیم
کد خبر: 286077
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۹ ۱۰:۰۲:۴۱

اعتمادآنلاین| حسن نوروزی، درمورد تدوین طرح تحریم شرکت اپل توسط تعدادی از مجلسیان گفت: فروش اپل در ایران سالانه یک میلیارد دلار است درنتیجه اگر ما این تحریم را انجام دهیم به همین اندازه به این شرکت ضرر وارد می‌شود. طبیعتا اگر ما نیروهای همسو را هم در غرب آسیا متوجه این جریان کنیم، آنها هم تحریم می‌کنند. به نظر می‌رسد دوستان ما در کشورهای همسایه و غرب آسیا و... اگر به تحریم سیستم‌های دیگر غیر از اپل روی بیاورند، فکر می‌کنم بتوانیم سالانه 10 میلیارد دلار به آ‌مریکا ضربه بزنیم.

وی تاکید کرد: به هر حال این تحریم می‌تواند خیلی مفید باشد اگر در حوزه این تحریم فرهنگ‌سازی درستی انجام شود و از آن سمت بتوانیم همفکران و همراهان خودمان را در کشورهای غرب آسیا و جنوب غرب آسیا را به این مطلب آگاه کنیم و دلیل این تحریم‌ها را بیان کنیم، فکر می‌کنم خیلی موثر باشد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به این سوال که از آنجایی که بخشی از مردم از محصولات شرکت اپل استفاده می‌کنند آیا با این تحریم همراهی خواهند کرد و نسبت به این تصمیم راضی خواهند بود؟ گفت: وقتی آمریکا ورود می‌کند و مثلا اینستاگرام‌ها را نسبت به سپاهیان تحریم می‌کند ما هم باید مقابله به مثل کنیم و باید دلدادگان به انقلاب اسلامی و مجلس شورای اسلامی در این زمینه کمک کنند. از طرف دیگر دولت هم سعی کند جای این جریان را پر کند و به هرحال در درازمدت به نفع ماست. ممکن است اذیت شویم اما در درازمدت به نفع است و این کار را می‌توانیم انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود این همه محصولات آ‌مریکایی از جمله کوکا کولا، برندهای لوازم خانگی، برندهای پوشاک و سیگارهای متعدد و... که در بازار ایران توزیع و مصرف می‌شود مجلس ما به تحریم اپل روی آورد؟ آیا بهتر نبود که نوشابه و سیگار را تحریم می‌کردیم، گفت: چرا؛ ما باید به این سمت و سو پیش برویم که سیگار و هر جنس آمریکایی را خودمان تولید کنیم. آمریکا در این 40 سال ما را تحریم کرده است بجز مواردی مثل مشروبات الکلی، سیگار و نوشابه‌ها که برای ما مضر بوده است را برای ما آزاد گذاشته بود.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس افزود: باید سعی کنیم به سمت تولیدات خودی برویم فرض کنید آب‌میوه‌های گازدار و غیرگازدار باید جای کوکاکولا را پر کند و در رابطه با سیگار هم باید سعی کنیم سیگار داخلی تولید و توزیع کنیم و هر وسیله‌ای که آمریکایی باشد باید با آن مبارزه کنیم.

نوروزی در پاسخ به این سوال که تحریم اپل هم مانند فیلترینگ توئیتر باعث نمی‌شود که مسئولان کشور نسبت به آن بی‌توجهی کنند و همچنان از محصولات اپل استفاده کنند؟، گفت: وقتی تحریم است برای همه تحریم است و به هر حال اگر می‌خواهیم با آمریکا مبارزه کنیم باید همگی مبارزه کنیم و تبعیض معنایی ندارد. این مبارزه با کالاهای کشور مورد نظر در راستای اقتصاد مقاومتی است و مسئولان باید در خط مقدم مبارزه باشند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا اقدام به بستن صفحه اینستاگرام تعدادی از مقام‌های نظامی کشور ما کرده است؟، گفت: به هرحال ما با آن‌ها جنگ تحریمی داریم و آن‌ها خیال می‌کنند دارند محدودیت ایجاد می‌کنند ولی به ضرر خودشان کار می‌کنند یعنی ما سیستم‌های خود را در سطح جهان فعال می‌کنیم و از ماهواره‌ها و سیستم‌های خود استفاده می‌کنم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها