کد خبر: 286201
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۰ ۰۸:۰۷:۰۰
| |

رییس فدراسیون دوومیدانی:

در مسابقات قهرمانی آسیا انتظار مدال از نفرات مطرح داریم/ نمی‌دانیم سهمیه جهانی به حدادی داده شده یا نه

مجید کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی می گوید که حتماً از ورزشکاران سرشناس و مطرح که ظرفیت کسب مدال دارند در مسابقات قهرمانی آسیا انتظار کسب مدال دارد.

در مسابقات قهرمانی آسیا انتظار مدال از نفرات مطرح داریم/ نمی‌دانیم سهمیه جهانی به حدادی داده شده یا نه
کد خبر: 286201
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۰ ۰۸:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مجید کیهانی در مورد مسابقات قهرمانی آسیا قطر گفت: این دوره از مسابقات به میزبانی قطر انجام می‌شود و ما 16 ورزشکار در آن مسابقات داریم که 5 نماینده ما بانوان هستند. من فکر می‌کنم که این اتفاق برای اولین بار رخ می‌دهد یا شاید بتوان گفت کم سابقه است که این تعداد خانم در قهرمانی آسیا بزرگسالان حاضر شوند. ما اهداف مختلفی را در این مسابقات دنبال می‌کنیم. بخشی از هدف ما مدال آوری است و حتماً از ورزشکاران سرشناس و مطرح که ظرفیت کسب مدال دارند انتظار کسب مدال داریم. تعداد دیگری از ورزشکاران را با هدف کسب تجربه اعزام خواهیم کرد. می‌خواهیم آن‌ها محک بخورند تا ببینیم چه ظرفیتی دارند تا برای مسابقات آینده روی آن‌ها سرمایه گذاری کنیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که انتظار کسب چند مدال در این مسابقات وجود دارد گفت: ما در دوره قبل نتیجه درخشانی گرفتیم. دوره قبل بهترین نتیجه تاریخ ورزش دوومیدانی بود که توانستیم 4 مدال طلا و یک برنز کسب کنیم. ما سعی می‌کنیم تا در این دوره هم بهترین نتیجه حاصل شود. اینکه در این مسابقات سهمیه جهانی داده می‌شود یا خیر هم بستگی به فدراسیون جهانی دارد. ممکن است در شرایطی سهمیه جهانی داده شود. همه چیز بستگی به رکوردها و استانداردها دارد. در دوره قبل علی ثمری طلا گرفت اما سهمیه جهانی به وی داده نشد.

کیهانی در ادامه در خصوص شرایط احسان حدادی که به تازگی از آمریکا بازگشته است گفت: احسان حدادی در آمریکا 2 مسابقه داد و نشان داد که شرایط خوبی دارد. ما تمام تلاش خود را کردیم تا بهترین شرایط برای او در آمریکا فراهم باشد و این اتفاق هم افتاد. اکنون او برگشته و پس فردا همراه تیم عازم مسابقات قهرمانی آسیا قطر خواهد شد. برای اردوهای بعدی او هیچ چیز مشخص نیست. ما فعلاً به مسابقات قهرمانی آسیا می‌رویم و بعد از آن که برگردیم باید شرایط و ظرفیت مالی را آنالیز کنیم و برنامه‌های بعدی تمرینات را متناسب با ظرفیت مالی انجام دهیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که آیا احسان در مسابقات آمریکا با پرتاب بالای 67 متر مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کرده است یا خیر گفت: دقیق نمی دانم که کسب شده یا نه ولی فکر نمی‌کنم که کسب شده باشد. باید ببینیم فدراسیون جهانی آن را می‌پذیرد یا نه.

کیهانی در پاسخ به این سوال که انتخابات کنفدراسیون آسیا چه زمانی است گفت: 31 اردیبهشت انتخابات برگزار می‌شود. من برای نایب رئیسی و هیأت رئیسه کاندیدا هستم. تمام تلاش خود را انجام دادم و مابقی آن دست خداست. سه، چهار ماهی است که رایزنی و تلاش کردم و با همه کشورها ارتباطات خوبی گرفتیم. روابط بین المللیقوی رخ داد ولی نتیجه بستگی به انتخابات دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها