روسیه و آمریکا از قطعنامه آتش بس سازمان ملل در لیبی حمایت نمی‌کنند

دیپلمات‌های سازمان ملل گفته‌اند که روسیه با قطعنامه مطرح شده از سوی انگلیس در مقصر شناختن خلیفه حفتر برای آغاز این درگیری‌ها در لیبی مخالف است.

روسیه و آمریکا از قطعنامه آتش بس سازمان ملل در لیبی حمایت نمی‌کنند
کد خبر: 286249
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۰ ۱۱:۵۴:۲۵

اعتمادآنلاین| دیپلمات‌های سازمان ملل گفته‌اند که روسیه و آمریکا از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس در لیبی حمایت نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌های سازمان ملل گفته‌اند که روسیه با قطعنامه مطرح شده از سوی انگلیس در مقصر شناختن خلیفه حفتر برای آغاز این درگیری‌ها در لیبی مخالف است.

آمریکا نیز دلیلی برای عدم حمایتش از این قطعنامه ارائه نکرده است و هیأت این کشور در سازمان ملل نیز بیانیه‌ای در این باره صادر نکرده‌اند.

آمریکا و روسیه در جریان نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل موضع خود را مشخص کرده و گفتند که از این قطعنامه حمایت نمی‌کنند.

بی اعتنایی آمریکا در حمایت از این قطعنامه با موضع قبلی آن درباره اقدامات خلیفه حفتر کاملاً مغایر است.

برخی از دیپلمات‌های سازمان ملل گفته‌اند که آمریکا ممکن است تلاش کند همزمان با تلاش‌های دولت این کشور برای چگونگی رسیدگی به آخرین تحولات در لیبی، زمان بخرد.

یکی از دیپلمات‌های ارشد سازمان ملل که خواست نامش فاش نشود، گفت: فکر می‌کنم یکسری دیدگاه‌هایی از سوی واشنگتن در موضع سیاست گذاری وجود دارد. سیستم آمریکایی به دنبال محاسبه تمامی سناریوها و کار بر روی آن سیاستی است که به نفع آمریکا باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها