محمود علوی وزیر اطلاعات خبرداد:

شناسایی جاسوسان سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در مراکز حساس کشور

وزیر اطلاعات گفت: این سازمان از مردم و برای مردم است، امنیت را برای مردم و سلب امنیت را برای دشمنان مردم می‌خواهد.

شناسایی جاسوسان سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در مراکز حساس کشور
کد خبر: 286260
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۰ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام محمود علوی در سخنرانی پیش خطبه نماز جمعه این هفته تهران با گرامی‌داشت جایگاه و مقام سربازان گمنام امام زمان (عج) اظهار کرد: تفاوت نگاه اسلام با دموکراسی این است که اسلام حکومت مردمان صالح را برای همه مردم مطرح می‌کند. در نظام اسلامی همه نهادها برای مردم است از جمعه وزارت اطلاعات که برای شما مردم عزیز است. کار این وزارت خانه بر پایه اخلاق شرعی، قانون جمهوری اسلامی، هدایت‌های امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: ریل گذاری اطلاعاتی حاصل بررسی‌های کلان در پرتو رهنمودهای راهگشای مقام معظم و استفاده از تجارب سربازان امام زمان (عج) است. این سازمان از مردم و برای مردم است امنیت را برای مردم و سلب امنیت را برای دشمنان مردم می‌خواهد.

وزیر اطلاعات افزود: این سازمان به دنبال امنیت در تمام زمینه‌ها و عرصه‌ها همچون در زمینه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، رسانه‌ای، جان و مال و آبروی مردم برای مردم است.

وی با بیان اینکه بیان دستاوردهای سربازان گمان امام زمان (عج) در یک جلسه کوتاه امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته با 114 تیم تکفیری ،116 تیم مرتبط با منافقین، 44 تیم ضد انقلابی 380 تیم قاچاق مواد مخدر بر خورد شده است. عملیات 188 تیم عملیاتی خنثی شده، از جمله آخرین آنها دستگیری 4 نفر در جنوب غرب کشور و کشف 15 هزار فشنگ کلاشینکف بوده است.

وزیر اطلاعات گفت: همچنین تلاش سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه برای جلب جاسوس خنثی شده است. ده‌ها جاسوس که جذب سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه شده بودند، در مراکز حساس کشور شناسایی شده و در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفته‌اند. گزارش شناسایی این جاسوس‌ها مایه بهت همه کسانی شد که در جریان عملکرد وزارت قرار گرفتند و سرویس‌های بیگانه که این افراد را جذب کرده بود دچار گیجی کرد.

وی در ادامه گفت: در ضد جاسوسی، راهبرد را از ضد جاسوسی پدافندی به راهبرد ضد جاسوسی آفندی تغییر داده و در مصاف با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و دشمن ضربه‌های کاری وارد کردیم. در برابر آمریکا، سی‌آی‌اِی شبکه جاسوسی این کشور 290 جاسوس در کشورهای مختلف از جمله ایران شناسایی شدند و تبادل اطلاعاتی با کشورهای دوست صورت گرفت و ارتباط با آن با منابع بهم ریخت و کمیته شکست در آمریکا تشکیل شد و رئیس سی‌آی‌اِی این ضربه را تأیید کرد.

وی ادامه داد: اخیراً یاهو نیوز با 19 نفر از صاحب نظران امنیتی آمریکا مصاحبه داشت که یکی از آنها اروین مکلو تحلیل‌گر امنیت ملی آمریکاست که گفت این اتفاق فاجعه‌آمیزترین شکست بعد از 11 سپتامبر است. یکی دیگر از مقامات سی‌آی‌اِی آمریکا می‌گوید وقتی این اتفاق افتاد، گویا هیچ مسئله‌ای دیگر برای ما وجود نداشت، وقتی سوخت و سازهایی رخ می‌دهد همه چیز بد و تاریک پیش می‌رود. این ضربه طوری بود که آمریکایی‌ها از آن به عنوان افتضاح اطلاعاتی یاد کردند و در آینده نزدیک جزئیات آن در مصاف با سی‌آی‌اِی در اختیار مردم از طریق رسانه ملی و سایر رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

علوی سپس گفت: چنین اقدامی درباره اِم‌آی‌سیکس انگلیس هم صورت گرفته که به استحضار مردم خواهد رسید. فرزندان مردم در وزارت اطلاعات سلطه اطلاعاتی خود را در اعماق رژیم اشغالگر قدس دارند که صدای آنها درآمد. در یکی از اقدامات؛ جاسوسانی که قطعات معیوب را در مراکز حساس می‌آوردند، ضد جاسوسی وزارت اطلاعات موفق به کشف و خنثی کردن آن شد.

وی خاطر نشان کرد: وزارت اطلاعات در مبارزه با مفاسد اقتصادی بر مفسدان اقتصادی بی‌رحمانه تاخته و مبارزه جدی با قاچاق ارز کرده است. در شرکتی که وابسته به یکی از بانک‌ها در خارج از کشور بود، 209 میلیون درهم اماراتی سرقت شد سارق که خانم بود و در خارج از کشور فراری بود، را به کشور برگرداندیم. فردی 150 میلیارد پول مردم را هک کرده و به یکی از کشورهای همسایه گریخته بود نیز به کشور برگردانده و اموال به مردم بازگردانده شد.

وی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که فعال اقتصادی باید احساس امنیتی اقتصادی کند، امنیت اقتصادی مد نظر ماست. فرزندان شما در حوادث اخیر سیل همراه مسئولین، نیروهای مسلح و نیروهای مردمی حضور یافتند و بخشی از حقوق خود را نیز دادند.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: امروز تحریم‌های آمریکا عملاً تأثیر خود را به برکت مقاومت شما مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری، از دست داده است. برخی از مقامات کشورهای همسایه گفته‌اند فکر نمی‌کردیم ایران آنقدر قوی باشد و بتواند در برابر فشار تحریمی آمریکا مقاومت کند. این قوت و قدرت نتیجه وحدت مردم و مسئولین در سایه هدایت‌های مقام معظم رهبری به ویژه در گام دوم است که باید وحدت خود را مستحکم‌تر کنیم.

علوی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که بر پرهیز از اختلاف تاکید دارد، ادامه داد: وزارت اطلاعات با جامعه اطلاعاتی ارتش، سپاه پاسداران، ناجا، قوه قضائیه، وزارت دفاع، شورای عالی امنیت ملی، شورای امنیت کشور و همه دستگاه‌های مؤثر در امنیت دست برادری داده و وحدت مثال‌زدنی بین نیروهای امنیتی حاکم است که نتیجه امنیت پایدار در کشور در منطقه‌ای ضدامنیتی است.

وی در پایان تاکید کرد که وحدت بسترساز فرج امام زمان(عج) و نمادی از از انتظار حضرت است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها