راه‌آهن به مشکل به‌وجودآمده در یکی از قطارهای حومه‌ای واکنش نشان داد

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مشکلات به‌وجود آمده طی سفر روز گذشته یک قطار حومه‌ای در مسیر تهران - قم توضیحاتی را ارائه کرد.

راه‌آهن به مشکل به‌وجودآمده در یکی از قطارهای حومه‌ای واکنش نشان داد
کد خبر: 286300
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۰ ۱۵:۲۸:۵۳

اعتمادآنلاین| سعید رسولی در ارتباط با مشکلات پیش‌آمده در سفر روز گذشته یک قطار حومه‌ای از تهران به قم که با توجه به تراکم جمعیت و فروش بلیت بدون شماره صندلی، مراتب نارضایتی تعدادی از مسافران این قطار را به وجود آورده بود، اعلام کرد: امیدواریم با تدابیر اندیشیده‌شده در آینده شاهد چنین مسائلی نباشیم.

او ادامه داد: در مسیر تهران-قم دو نوع قطار برای سفر در این مسیر وجود دارد یکی قطار بین شهری و دیگری قطار حومه‌ای که قیمت قطار بین شهری 25 و قطار حومه‌ای چهار هزار تومان است و باید خاطر نشان کرد که بلیط قطارهای حومه‌ای شماره صندلی ندارند و برای مسافران ظرفیت ایستاده و نشسته پیش‌بینی شده است و هنگام خرید بلیط مسافران عزیز این موضوع را متوجه می‌شوند و این امکان وجود دارد که در زمان تراکم بالای مسافر در برخی مسیرها و برخی ساعات چنین اتفاقی پیش بیاید.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بهای تمام‌شده بلیت سفرهای حومه‌ای به طور متوسط 38 هزار تومان است که در مورد مسیر تهران-قم مبلغ 4/000 تومان دریافت می‌شود و مابه‌التفاوت آن به صورت یارانه مستقیم یا غیر مستقیم به شرکت‌های مربوطه پرداخت می‌شود، گفت: تقاضاهای بسیاری از سوی مردم وجود دارد که در زمان پیک به آنها اجازه داده شود که سوار قطار شوند و در مسیر تهران-قم تقاضای مسافری در این رابطه و در برخی ساعت‌ها بسیار بالا است و این موضوع به ما منتقل شده است هرچند، باید به خاطر داشته باشیم همواره چنین مسئله‌ای وجود ندارد و قطارها همواره با ظرفیت کامل سیر نمی‌کنند.

رسولی ادامه داد: جهت سهولت تردد مسافران در ایام نیمه شعبان 16 رام قطار فوق العاده در مسیر تهران-قم اختصاص داده شده است و سعی کردیم تا مردم به بهترین شکل ممکن در این مسیر جابجا شوند.

او تاکید کرد: امیدوار هستیم با افزایش ظرفیت و تعداد ناوگان بتوانیم به تقاضای مردم پاسخ دهیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که در زمان پیک سفر مردم تمام تلاش خود را برای سوار شدن به قطار انجام می‌دهند و همکاران ما نیز وظیفه خدمت رسانی دارند، گفت: در مورد قطارهای حومه‌ای باید در نظر داشته باشیم که به غیر از زمان‌های پیک به ندرت با تراکم جمعیتی مواجه هستیم و در اکثر ساعات روز قطارها با ظرفیت پایین تردد می‌کنند.

رسولی ادامه داد: اولین و ساده‌ترین راهکار این است در زمان‌های پیک به تعداد صندلی‌ها بلیت به فروش برسد اما بسیاری از مسافران طی گزارش‌هایی درخواست کردند به آنها اجازه داده شود حتی به صورت ایستاده سوار قطار شوند و به مقصد برسند که ما نیز نهایت همکاری خود را انجام داده‌ایم.

او همچنین با درخواست از مردم جهت انجام همکاری‌های لازم در سفرهای حومه‌ای گفت: سامانه 5141 به صورت شبانه روزی در حال ارائه اطلاعات مربوط به ساعات حرکت قطارها است و علاوه بر این به کلیه شکایات و اعتراضات رسیدگی می‌شود و به طور حتم برنامه‌ریزی هر چه بهتر توسط مسافران جهت انجام تردد به ویژه در ساعات و ایام پیک موجب خواهد شد تا شاهد تردد هر چه بهتر مسافران در قطارهای حومه‌ای باشیم.

روز گذشته در جریان سفر یک قطار حومه‌ای از تهران به قم، شاهد ازدحام بیش از حد جمعیت متقاضی سفر در این مسیر بودیم و با توجه به اینکه بلیت‌های مربوطه در این مسیر بدون شماره صندلی به فروش می‌رسد برای برخی از مسافران مشکلاتی به وجود آمده بود که مراتب اعتراض و گلایه آنها را به همراه داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها