کد خبر: 286301
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۰ ۱۵:۱۹:۰۰
| |

مرتضی صفاری‌نظری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس:

ناتوی عربی فروپاشیده است

رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از همان روز اول نیز مشخص بود که ایده ناتوی عربی اصالت منطقه ای ندارد، در واقع این طراحی از بیرون به کشورهای منطقه تحمیل شده بود. 

ناتوی عربی فروپاشیده است
کد خبر: 286301
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۰ ۱۵:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مرتضی صفاری‌نطنزی با اشاره به فروپاشی ناتوی عربی، اظهار داشت: از همان روز اول نیز مشخص بود که این ایده اصالت منطقه ای ندارد؛ در واقع این طراحی از بیرون به کشورهای منطقه تحمیل شده بود. منطقه‌ای که ما می‌شناسیم به خصوص در حوزه کشورهای عربی آنقدر مشکلات و اختلافات دارند که از روز اول هم بعید به نظر می‌رسید چنین همکاری بین کشورهای عربی شکل بگیرد.

وی با اشاره به تمایل قطر و مصر برای خروج از این ائتلاف، افزود: این کشورها در درون خود اختلاف دارند و نمی‌توانند به ائتلاف برسند. بحث ناتوی عربی ماهیت امنیتی دارد و نظام های امنیتی در منطقه بدون حضور ایران معنایی ندارد، این کشورها نمی توانند در مقابله با ایران نظام امنیتی را شکل دهند. جمهوری اسلامی ایران اساسا یک ستون عمده در منطقه به لحاظ امنیتی است و نمی توان کشوری با این بزرگی را نادیده گرفت.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان به دنبال ایجاد یک ابزار علیه ایران بودند که خیلی هم موفق نشدند، مانند شکست‌هایی که در گذشته متقبل شدند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها