کد خبر: 286379
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۰:۴۲:۱۳
| |

کریم انصاری‎فرد یکی از قربانیان نژادپرستی در فوتبال

گزارش روزنامه گاردین از تجربه های هواداران از برخورد با صحنه ها و توهین های نژادپرستانه علیه بازیکنان در فوتبال انگلیس به «کریم انصاری فرد» مهاجم تیم ناتینگهام فارست هم به عنوان یکی از قربانیان این پدیده شوم اشاره می کند.

کریم انصاری‎فرد یکی از قربانیان نژادپرستی در فوتبال
کد خبر: 286379
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۰:۴۲:۱۳

اعتمادآنلاین| روزنامه گاردین انگلیس روز شنبه در گیر و دار دامنه دار شدن حملات نژاد پرستانه علیه بازیکنان فوتبال شاغل در لیگ برتر جزیره، در گزارشی به تعدادی از تجربه های ملموس هوادارانی اشاره کرد که با چشم های خود شاهد چنین صحنه هایی بوده اند.


در این گزارش، در نهایت تعجب به نام «کریم انصاری فرد» مهاجم ملی پوش باشگاه ناتینگهام فارست انگلیس بر می خوریم. در بخشی از این گزارش ناراحت کننده به نقل از یک هوادار تیم فارست آمده است: در جریان دیدار ناتینگهام فارست و استون ویلا در این فصل، زمانی که انصاری فرد مهاجم ایرانی تیم ما به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد، مردی را دیدم که به صدای بلند از الفاظی ناخوشایند و نیش دار علیه او استفاده می کند؛ آن مرد که ظاهرا روی صحبتش با سرمربی بود، داد زد: «تو نمی توانی با یک پاکی (کلمه ای توهین آمیز و نژاد پرستانه برای خطاب کردن فردی از خاورمیانه)، آن جلو کاری از پیش ببری و گل بزنی.» و این در حالی بود که آن مرد اطرافش را برای گرفتن تایید از سوی سایر هواداران نگاه می کرد که خوشبختانه هیچ موردی پیدا نکرد.


با این وجود، او توسط هیچکدام از ما (هواداران) به چالش هم کشیده نشد، به شخصه از شنیدن آن کلمات هنگ کرده بودم و آنقدر شوکه بودم که زبانم بند آمده بود.


این نخستین تجربه عینی من از چنین رفتارهای نژادپرستانه و آشکار پس از سال ها هواداری بود؛ بعد از آن ماجرا با وجدانم کلنجار زیادی رفتم که چرا آن مرد را به چالش نکشیدم یا دست کم او را به نیروهای امنیتی معرفی نکردم اما حالا به این نتیجه رسیده ام و مصمم شده ام که در صورت تجربه مجدد چنین صحنه هایی، بلافاصله واکنش نشان دهم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها