به همت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران؛

اجرای طرح آموزش رایگان اصول ایمنی به ساکنان 999 برج شهر تهران

طرح آموزش رایگان به ساکنان ساختمان‌های بلند مرتبه در شهر تهران به همت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اجرا می‌شود.

اجرای طرح آموزش رایگان اصول ایمنی به ساکنان 999 برج شهر تهران
کد خبر: 286384
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۰:۵۳:۲۰

اعتمادآنلاین| از سال گذشته اجرای طرح آموزش اصول ایمنی به شهروندان آغاز شد و تا به امروز این طرح ادامه داشته است. طرحی که با توجه به موقعیت و شرایط زمانی برنامه ریزی شده و محور آن تعیین می‌شود، این بار نوبت به ساکنان ساختمان‌های بلند مرتبه پایتخت رسید که محور آموزش طرح اصول ایمنی قرار بگیرند.

محمود حسینی سرپرست اداره فرهنگ و آموزش ایمنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در توضیح چگونگی انجام این طرح گفت: سازمان آتش نشانی تهران، اقدام به شناسایی 999 برج در پایتخت کرده است.

وی ادامه داد: نیرو‌های کارشناس سازمان آتش نشانی با حضور در برج‌ها و ساختمان‌های بلند مرتبه اقدام به برگزاری کلاس‌های 2 ساعته آموزش اصول ایمنی به شهروندان و ساکنان در این برج‌ها می‌کند.

سرپرست اداره فرهنگ و آموزش ایمنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در توضیح محور‌های این کلاس گفت: کلاس‌ها با محوریت‌های متفاوتی برگزار می‌شود و این تفاوت به این علت است که هر برج نسبت به دیگر برج‌ها از نظر موقعیت ساخت متفاوت است.

محمود حسینی ادامه داد: کارشناس سازمان آتش نشانی پس از حضور در برج و بررسی شرایط آن اقدام به برگزاری کلاس آموزشی متناسب با شرایط آن برج می‌کند که از جمله مهم‌ترین محور‌هایی که در بیشتر این ساختمان‌ها مورد آموزش ساکنان قرار می‌گیرد، به موضوع نحوه اطفای حریق ساختمان‌های بلند مرتبه و نحوه خروج از ساختمان و پله‌های اضطراری در زمان وقوع حادثه می‌توان اشاره کرد.

وی در خصوص اولویت بندی مناطق اجرای این طرح گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران در 8 منطقه عملیاتی اقدام به برگزاری این طرح می‌کند که این 8 منطقه عملیاتی در نظر گرفته شده، تمامی 22 منطقه پایتخت را مورد پوشش قرار می‌دهد و نیازی به اولویت بندی مناطق نیست و به‌طور همزمان در تمام مناطق پایتخت اجرا می‌شود.

محمود حسینی، سرپرست اداره فرهنگ و آموزش ایمنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان گفت: پس از اعلام نشانی برج، مدیر منطقه مورد نظر و مدیر آموزش شهرداری تهران با یکدیگر ارتباط برقرا می‌کنند و کارشناس سازمان آتش نشانی به آدرس مورد نظر اعزام می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند با تماس با شماره 02164321509-02164321507 نشانی ساختمان خود را اعلام کنند تا در مدت کوتاهی کارشناس سازمان آتش نشانی جهت آموزش به محل مورد نظر اعزام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها