کد خبر: 286428
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۲:۳۹:۱۴
| |

دیدار معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین

امیر خجسته، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین و هیأت همراه با شیخ‌نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفتگو کردند.

دیدار معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین
کد خبر: 286428
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۲:۳۹:۱۴

اعتمادآنلاین| امیر خجسته، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فلسطین و هیأت همراه در ادامه دیدار‌های خود با مقامات سیاسی لبنان با شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفتگو کردند.

خجسته با قدردانی از نقش مهم و تأثیرگذار حزب‌الله در تحولات منطقه و نقش آفرینی ممتاز سید حسن نصرالله و شیخ نعیم قاسم در تشکیل محور مقاومت در سال‌های اخیر گفت: رهبری و تدابیر حزب الله لبنان و شخص سید حسن نصرالله در تحولات سال‌های اخیر در منطقه و همچنین یکسال اخیر در شکل گیری پارلمان و دولت لبنان کاملا برجسته و تاثیر گذار بوده و در طول حکومت لبنان بی نظیر بوده است.

عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لبنان با اشاره به تحولات منطقه خاطرنشان کرد: در یک جنگ نابرابر در سوریه و عراق، جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان به همراه نیرو‌های مردمی در کنار ملت و دولت دمشق و بغداد در مبارزه با گروه‌های تروریستی به پشتیبانی مستقیم آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای آن پیروز شدند و این به واسطه وحدت، همدلی و همبستگی یکدیگر به دست آمد.

خجسته تصریح کرد: حزب‌الله لبنان از جایگاه خوبی در منطقه و جهان اسلام برخوردار بوده و موجب قوت قلب مسلمین و مستضعفین جهان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: امیدواریم قدرت شکل گرفته حزب‌الله لبنان در محور مقاومت الگویی برای هسته‌های مقاومت در جهان اسلام بویژه گروه‌های فلسطینی باشد و به فضل الهی پیروزی از آن مستضعفان خواهد بود.

در ادامه این دیدار شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان ابراز خرسندی از سفر هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به لبنان افزود: راه حزب‌الله لبنان پیروی از مکتب ناب محمدی (ص) و هدف جهاد در راه خدا و نابودی رژیم صهیونیستی است.

وی ارتباط حزب الله لبنان با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از نعمت‌های بزرگ الهی برشمرد و تصریح کرد: حمایت‌های سپاه پاسداران، نیرو‌های حزب الله را در جبهه مقاومت پرورش و سازمان داد و در نبرد با دشمن صهیونیستی ما را به پیروزی رساند.

شیخ نعیم قاسم همچنین به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره و آشنایی با حضرت امام خمینی (ره) را از دیگر نعمات بزرگ الهی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام به عنوان یک دین نمی‌تواند نقش آفرین و سازنده باشد مگر با وجود یک رهبر اندیشمند و فقیه در راس آن، که امام خمینی (ره) نشانه جامع و کامل در عصر حاضر هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها