کد خبر: 286432
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۳:۰۲:۱۲
| |

طرحی که براساس راهکار تشکیل دو کشور نباشد به شکست می‌انجامد

وزارت خارجه فلسطین تأکید کرد که هر طرح یا پیشنهاد یا معامله‌ای که براساس راهکار تشکیل دو کشور نباشد به شکست می‌انجامد.

طرحی که براساس راهکار تشکیل دو کشور نباشد به شکست می‌انجامد
کد خبر: 286432
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۳:۰۲:۱۲

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات جیسون گرینبلات، نماینده آمریکا در روند صلح خاورمیانه درباره معامله قرن گفت: هر طرح یا پیشنهاد یا معامله‌ای که براساس راهکار تشکیل دو کشور نباشد به شکست می‌انجامد و جایش در زباله‌دان تاریخ خواهد بود و فلسطین و اعراب و جهان اسلام و اروپا و جامعه بین المللی با آن مخالف خواهند بود.

در این بیانیه آمده است: تیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا همچنان به تبلیغات گمراه‌کننده خود نزد افکار عمومی جهان و مسئولان بین المللی و جهان عرب و اسلام از طریق اظهارات رسانه‌ای درباره معامله قرن ادامه می‌دهند. اظهارات گرینبلات اذعان واضحی به این مسئله است که تصمیمات دولت آمریکا براساس تلاش‌ها برای صلح اتخاذ نمی‌شود بلکه براساس منافع واشنگتن به عنوان یکی از زمینه‌های معامله قرن صورت می‌گیرد. واضح است که منافع آمریکا با منافع اسرائیل به عنوان یک اشغالگر کاملا مطابق است به ویژه اینکه این مسئول کاخ سفید اذعان می‌کند که راهکار تشکیل دو کشور پایه و اساس معامله قرن نیست. آنچه که گرینبلات درباره آن صحبت می‌کند را نمی‌توان طرح صلح نامید.

در این بیانیه تأکید شده است: تیم ترامپ و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای از بین بردن طرح ملی فلسطین تلاش می‌کنند. معامله قرن آمریکا هرگونه فرصت تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی را از بین می‌برد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها