از سوی مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام شد:

پیش‌بینی کاهش دما در روزهای آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به ورود دو سامانه بارشی به کشور طی روز دوشنبه (2 اردیبهشت) گفت: در روزهای آینده دمای هوا در شمال شرق کاهش تا 10 درجه و در شمال غرب تا 8 درجه کاهش می‌یابد.

پیش‌بینی کاهش دما در روزهای آینده
کد خبر: 286456
|
۱۳۹۸/۰۱/۳۱ ۱۳:۳۹:۴۴

اعتمادآنلاین| ‌ احد وظیفه، بیان کرد: با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز شنبه (31 فروردین) در نوار شمالی، شمال غرب و غرب کشور بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه بارش طی امروز در نواحی کوهستانی و مرتفع شمال غرب به شکل باران و برف است، تصریح کرد: طی فردا (1 اردیبهشت) شدت فعالیت سامانه بارشی کاهش می‌یابد و برای مناطق ذکر شده و بخش‌هایی از جنوب کشور ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: همچنین طی فردا در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در نواحی شمال شرق کاهش دمای 8 تا 10 درجه پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با اشاره به اینکه در اواخر وقت فردا و از اوایل وقت دوشنبه (دو اردیبهشت) دو سامانه بارشی جدید یکی از شمال غرب و دیگری از جنوب وارد کشور می‌شود گفت: از اینرو طی روز دوشنبه برای نواحی شمال غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس و به تدریج برای نواحی مرکزی، جنوب، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته‌ وظیفه در این روز بیشینه شدت بارش در نواحی شمال غرب و غرب دریای خزر است، همچنین در شمال غرب کشور کاهش دمای 6 تا 8 درجه انتظار می‌رود.

او با بیان اینکه طی روز سه شنبه (3 اردیبهشت) از شدت فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور کاسته می‌شود و عمده فعالیت آن در سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور خواهد بود، اظهار کرد: در اواخر وقت روز چهارشنبه (4 اردیبهشت) این سامانه از شمال شرق از کشور خارج می‌شود همچنین امروز (31 فروردین) و روز دوشنبه (1 اردیبهشت) دریای خزر مواج و طوفانی است و از اواخر فردا و پس فردا (1 و 2 اردیبهشت) خلیج فارس مواج است.

وظیفه در پایان درباره‌ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (1 اردیبهشت) کمی ابری، در اواخر وقت افزایش ابر و در بعضی از ساعات وزش باد با حداقل دمای 7 و حداکثردمای 19 درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (2 اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، در برخی ساعات رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای 8 و حداکثر دمای 17 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها